Det ser jo ud til at være repareret der før, så det er nok en god idé at finde ud af, hvorfor det revner.
Husfix er meget let at arbejde med og burde fungere godt. Er dog ikke helt sikker på, om det kan bruges udendørs.
Husfix er meget let at arbejde med og burde fungere godt. Er dog ikke helt sikker på, om det kan bruges udendørs.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 534 indlæg
Jeg mandgætter at der kommer fugt ind via overkanten på den nederste facade sten, denne går ind i væggen og frostsprænger soklen. Puds igen revnerne, mal.
Sandsynligvis fordi udskuddet har været fuld eller bare af almindelig regn. Kan også være at lövsilen har været stillet langs med væggen, så sprøjter det fra den på facaden ved hver regn.
Sandsynligvis fordi udskuddet har været fuld eller bare af almindelig regn. Kan også være at lövsilen har været stillet langs med væggen, så sprøjter det fra den på facaden ved hver regn.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Man skal kunne se helheden. Det er alt for indzoomet. Fortæl også om, hvordan huset er bygget inkl. fundament samt byggeår. Tag gerne et foto, så man ser hele hushjørnet fra tagfoden og ned.
Huset er bygget i 1973, på betonplade. Jeg synes det ser ud som lecablokke, når jeg kigger i revnen. Ja, den tidligere ejer har forsøgt at reparere, sandsynligvis med husfix. Jeg (dreng) gætter på, at hvis jeg banker på hjørne-stykket, så falder det helt af.J justusandersson sagde:

Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Gode billeder! Det er sikkert sådan, at betonpladen er omgivet af en mur af lecasten. Lecamuren bør hvile på en betonsål og være sammenarmeret med pladen. Jeg synes, revnerne ligner sætningsrevner, hvilket for så vidt føles langstrakt så langt ude i hjørnet. Det kunne være, at man har sjusket med udførelsen af betonsålen. Jeg synes ikke, det virker relateret til afvanding. Du må nok grave dig ned til sålen og tjekke.
Tak for svaret, jeg vil grave frem til sålen og tjekke det. Jeg vender tilbage med flere billeder og sikkert med spørgsmål om passende tiltag.J justusandersson sagde:Gode billeder! Det er sandsynligt, at betonpladen er omgivet af en mur af lecasten. Lecamuren bør hvile på en betonsål og være forbundet med pladen. Jeg synes, revnerne ser ud som sætninger, hvilket dog føles usandsynligt så langt ude i hjørnet. Det kunne være, at man har sjusket med udførelsen af betonsålen. Jeg tror ikke, at det er relateret til afvandingen. Du må nok grave ned til sålen og tjekke det.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Jeg synes ikke, at sålen ser ud, som den burde gøre ved et relativt moderne hus. Det virker amatøragtigt (ud fra billederne at dømme). Jeg undrer mig over, om den er armeret. Grav lidt mere, så hele sålen afdækkes. Hvis jorden er nogenlunde stabil (moræne, grus, sand, fast ler) burde det være muligt at forstærke. Så bør du få hjælp fra en, der er vant til funderinger. Hvis jorden er mere løst, synes jeg, du skal tilkalde en konstruktør med viden om geoteknik (det har alle højtuddannede).
Klik her for at svare