Jeg opdagede en gennemgående revne i altanen hos mine forældre. Er der risiko for, at den styrter ned? Det ser ud som om, revnen befinder sig præcis ved samlingen, hvor altanen ser ud til at være udbygget.

Alder på huset?

S Stefan1972 sagde:
Alder på huset?
1970

Ja så vil den næppe løsne sig............så smuldrer de jo bare væk og bliver farlige på den måde. Det man kan gøre er vel at fugte sprækkerne så der ikke løber vand ned.

• Synes
jendapen
  • Laddar…
Okay, tak for svaret! 😊

Som jeg forstår det, er dette en påstøbning til den gamle originalbalkon fra 70'erne, og revnen er i samlingen?

Ved du cirka, hvornår balkonen "blev bygget til"?

E egge80 sagde:
Som jeg forstår det, så er dette en påstøbning til den gamle originalbalkon fra 70'erne, og revnen er i samlingen?
Ja, det ser ud som det.

K Klass0n sagde:
Ved du omtrent, hvornår altanen "blev tilføjet"?
På wikipedia stod der, at husene blev renoveret mellem 1997 og 2002

Skal jo ikke male fanden på væggen, men jeg synes, det ser lidt bekymrende ud, hvis det er lige i overgangen mellem to støbninger.

Men det afhænger også af, hvordan det ser ud under altanen. Kan du tage et billede der?

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
K Klass0n sagde:
Skal jo ikke male fanden på væggen, men jeg synes det ser lidt bekymrende ud, hvis det er præcis i fugen mellem to støbninger.

Men det afhænger også af, hvordan det ser ud under altanen. Kan du tage et billede der?
Hvad mener du med ”male fanden på væggen”?

Måske kan jeg bede min mor om at banke på hos naboen nedenunder og tage nogle billeder.

J jendapen sagde:
Vad menar du med ”måla fan på väggen”?

Jag kanske kan be mamma att knacka på hos grannen under och ta lite bilder
Har dina föräldrar en likadan balkong uppåt så ta nån bild på den med.

Finns det nån balk som både nya och gamla balkongen vilar på så borde sprickan vara mest kosmetisk. I annat fall så kanske du ska råda dem att ta in nån som kan att titta på det på plats.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.