Hej.
Renoverer badeværelse i hus fra 1953 og fjernede gammel flise. Original var kun pudset overflade med maling, som man i 90'erne har flisebelagt over.
Da jeg rev fliserne ned, fulgte pudset med. Kan jeg bare fylde det igen, eller skal alt puds fjernes, og overfladen pudses om?
Jeg overvejer at pudse let og derefter sætte gips og flise på, eller flise på det nye puds.
Selvfølgelig efter tætningslag.

Med venlig hilsen Olof.

• En væg i et badeværelse fra 1953 er delvist uden fliser, med synlige pletter af gammelt puds og farve, omgivet af trærammer.
  • Væg fra et badeværelse under renovering, hvor gammelt fliser er fjernet, der er synlige rester af puds og malet overflade samt udsatte ledninger.
Lettest er nok at sætte gips med sættelim, svært at pudse til det som er så det bliver plant. Ellers kan du selvfølgelig banke alt ned og pudse plant.
Hvis murvæggen er en skorsten så er det tvivlsomt om det er tilladt at sætte gips på af brandinspektionsårsager.

takker for svar. Det er køkken på den anden side, så ingen skorsten. Jeg antager dog, at jeg må lægge lidt gips eller mørtel på for at få det lidt glattere, så limet hæfter bag vådrumsgipsen?

/Mvh Olof.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.