Ok, lige på sagen: Jeg er i gang med at lave nogle arbejdsbænke til garagen, som jeg har tænkt mig at gøre flytbare, så jeg kan få bilen ind uden problemer osv. Jeg tænkte først på hjul med "trædebremse", så bænkene ville blive stående, når man arbejder på dem, men så stødte jeg på dette, hjul som man med et trin løfter op, så bænken i stedet står på rammen. Dette synes jeg lyder som melodien, men jeg har kun fundet nogle på Amazon, intet på Ebay, og på svensk ved jeg ikke, hvad jeg skal bruge som søgeord... De kan bestilles fra USA, men fragten bliver omtrent lige så meget som produktprisen, og man rammes ofte af told også. Nogen der ved, hvad disse kan hedde på svensk, eller hvor man kan få fat i dem?

91K%2BNC6XC7L._SL1500_.jpg
 
Disse fra Axminster (england) har jeg på montegebordet samt nogle maskiner. Fungerer godt hvis du har nogenlunde jævnt gulv.

Hjul til arbejdsbord fra Axminster i sort og metal, med pedal og montering, pris 58,96 pund.
 
Rutlands har også:
https://www.rutlands.co.uk/sp+works...orkshop-machine-castors-set-of-4-dakota+dkmmc

Selv tænker jeg dog, at jeg vil have det til lidt for mange ting til at det bliver rimeligt, og tænkte i stedet på at sætte hjul på en plade og en løfteanordning ovenpå, med liggende planker der sidder med hængsler når den er i sin lave position, og så kan man vippe dem op så plankerne står i sin løftende position. Som en minihåndtruck, se billede. Måske er det en skidedårlig idé og bedre at hviskøbe disse hjul og sætte på en plade... tager bare imod at skulle købe en masse sæt hjul. Jo.
Håndtegning af en mobil plade med hjul og hængslede planker, som kan vippes op for at skabe en løftemekanisme, som en minihåndtruck.
 
Den her fyr har fundet sin egen løsning!
 
  • Synes
Konrad Van Gerpen og 7 andre
  • Laddar…
engs
S Svante Svenson sagde:
Rutlands har også:
[link]

Selv tænker jeg dog, at jeg vil have det til lidt for mange ting til, at det bliver rimeligt, og tænkte i stedet at sætte hjul på en plade og en løfteanordning ovenpå, med liggende planker der sidder med hængsler når den er i sin lave position, og så kan man vippe dem op, så plankerne står i deres løftende position. Som en minihåndtruck, se billede. Måske er det en dårlig idé og bedre at i så fald købe disse hjul og sætte på en plade... det irriterer mig bare at skulle købe en masse sæt hjul. Jo.
[billede]
Matthias Wandel har en lignende løsning men med løse hævarme.
Edit: Ser ud til, at det ikke er muligt at linke direkte til et tidspunkt i videoen, så hop til omkring 6m 40s.
 
  • Synes
Carl_Elvis og 1 anden
  • Laddar…
engs engs sagde:
Matthias Wandel har en snarlig løsning men med løse hævarme.
Edit: Ser ud til, at det ikke er muligt at linke direkte til et tidspunkt i videoen, så hop til omkring 6m 40s.
[media]
Jeg har nok set den engang, men syntes at det virkede lidt ustabilt, hvis de ikke er låst på nogen måde. Måske skal jeg prøve det der først og se om det passer eller ej.
 
Marinos model var jo super smart.... Tror det bliver axminsters hjul denne gang men på næste bænk må man måske prøve den model!
 
  • Synes
Svante Svenson
  • Laddar…
Gode tråde skal genoplives.

Tjek denne ud. Helt suveræn og fungerer fremragende med tunge bænke. Let at samle. Byggede disse til en CNC-bænk, som er tung og kræver stabilitet, men som skal flyttes nogle gange.

 
  • Synes
Cpt-Keso
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.