Skal sætte panel i loftet i stuen/køkkenet i nybyggeriet. Helst ville jeg have haft panelet langs med rummet. Men lægterne skal sættes på tværs af spærene, og så skal loftpanelet gå mod kippen, hvis jeg ikke vil lægge et lag lægter til.

Bliver det godt med panelretning mod kippen?

Forslag til anden løsning?

E
Fald en regel ind mellem spær og glestre på spær og mellemregel, så behøver du kun et lag gles og kan sætte panelet, som du ønsker.

• Synes
BSOD og 1 anden
  • Laddar…
E epw sagde:
Indsæt en regel mellem spær og gles på spær samt mellemregel, så behøver du kun ét lag gles og kan sætte panelet som du ønsker.
Desværre en del ventilation forstyrrer FTX systemet, som går langs et par spær, der roder.

H Hus-Bonden sagde:
Bliver det godt med panel retning mod kip?
Forslag til anden løsning?
Hvordan sidder vinduer og andre lysindfald?
Jeg synes, det bedste og flotteste er, at loftpanelerne sidder langs med lysindfaldet.
Sådan gjorde vi, da vi byggede hus i 2010, og loftpanelerne i alle rum sidder tværs husets længderetning.
Vi havde kun et par vinduer på en af gavlsiderne, til køkken og bryggers, ellers var alle vinduer på langsiderne.

Ja, vinduerne sidder på gavlene, så vil gerne have lyset langs loftpanelet

PeterFalun
panel mod nock men har vinduer i begge retninger

• Loft med træpaneler, der strækker sig mod kippen. Vinduer placeret i begge retninger ses på billedet.
PeterFalun PeterFalun sagde:
panel mod nock men har fönster i begge retninger
Ser godt ud!
Jeg har en lignende krog, men større tagvinkel.

• Synes
PeterFalun
  • Laddar…
H Hus-Bonden sagde:
Ser bra ud!
Jeg har en lignende hjørne, men større tagvinkel.

• Renovering af rum med plastik hængende fra loftet, værktøj på bordet, stige ved vindue og udsigt til have.
  • Synes
PeterFalun
  • Laddar…
PeterFalun
en til

• Loft med træloft, fritliggende bjælke og ovenlys i rum under renovering; ufuldstændige vægge, udsigt over naturlandskab.
  • Synes
Hus-Bonden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.