Jeg skal skrue op nyt loft i min garage og undrer om retningen på lægterne bag gipspladerne har nogen betydning? Om de ligger langs med pladens langside eller langs med pladens kortside.

Nja, egentlig ikke da du glesar på 300c/c. Dog findes ingen grund til at gøre andet end at glesa langsmed gipsens langsida.

N Nils82 sagde:
Nja, egentligen ikke da du gleser på 300c/c. Dog finns ingen anledning til at gøre andet end at glese langs med gipsets langside.
Nja, jeg får nok for mig at det er bedre at langsideskarven "hænger i luften" stykkevis end at kortsideskarven gør det.

• Synes
McNulty
  • Laddar…
Jeg vil have 2 lag reglar, først 60 cc den ene længde og derefter 30 cc den anden længde. Dette er for kabeltrækning og plads til downlights. Jeg vil have gipspladerne i en bestemt retning for at få så få samlinger som muligt (mindre at spartle og skære).

Kabeltrækningen vil gå langs gipspladernes langsider, og dette gør det ekstra ønskværdigt, at det sidste lag reglar går langs gipspladens kortside, da man nemt kan lægge alle elrør på det sidste lag reglar.

Det ser ikke ud til at have nogen større betydning, da 30 cc og pladerne cc er næsten den samme.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.