Hej!
Jeg er i gang med at indrette en hems i mit ældre hus og skal "laska på" (hedder det sådan?) 32x100 mm lægter på spær for at kunne få plads til mere isolering.
Er der nogle tips og tricks til at få dem (lægterne) i samme dybde, så det bliver lige og pænt? (og ikke rutsjebane)
(Kan jo trække et par vandrette snore i spærret at rette efter. Men er sikker på, I har en masse nyttige tips og tricks.)
MVH / Jonas
Jeg er i gang med at indrette en hems i mit ældre hus og skal "laska på" (hedder det sådan?) 32x100 mm lægter på spær for at kunne få plads til mere isolering.
Er der nogle tips og tricks til at få dem (lægterne) i samme dybde, så det bliver lige og pænt? (og ikke rutsjebane)
(Kan jo trække et par vandrette snore i spærret at rette efter. Men er sikker på, I har en masse nyttige tips og tricks.)
MVH / Jonas
Vi rettede op spær på en stor jävla lade på jobbet, og da brugte vi os af 4 snore, som vi satte tværs over det hele. Derefter byggede vi på med lægter op til snoren for derefter at lægge plade på det. Blev meget godt.
Snore fungerer fremragende. Gjorde det for nylig, men jeg var ikke omhyggelig med snoren der, hvor spær "bryder af" mod loftet, hvilket gjorde, at gipspladerne ikke kom ordentligt på plads der.
Eller mål dig frem til hvilken tagstol som ligger lavest og lad den bestemme højden på resten,
Måske kan du låne en laser eller har en selv, som hjælpemiddel til at få to punkter i niveau, at sætte snoren fra..
Hvis ikke gulvet er plant nok at tage udgangspunkt fra.
Måske kan du låne en laser eller har en selv, som hjælpemiddel til at få to punkter i niveau, at sætte snoren fra..
Hvis ikke gulvet er plant nok at tage udgangspunkt fra.
Du mener for at få plads til mere isolering?
Jeg er klar over, at det måske er lidt i underkanten. Dog er loftsrummet ganske lille, så tykkere isolering ville stjæle så meget af rummet. Dog vil jeg lægge yderligere 45mm udenpå de første 95.
Jeg er klar over, at det måske er lidt i underkanten. Dog er loftsrummet ganske lille, så tykkere isolering ville stjæle så meget af rummet. Dog vil jeg lægge yderligere 45mm udenpå de første 95.
Klik her for at svare