Hej,
Har en dobbelt slagport til mit garage (mindst 50 år gamle) som har slået sig en del med årene. Fløjene er nogenlunde rektangulære, men der er en åbning på 5-8 cm i overkanten. De er bygget med stående planker, indvendige tværslår og skråstivere, og udvendigt liggende panel.
Hvordan kan jeg rette disse, så snefygning og egern ikke kommer ind? Jeg vil isolere ca. 70 mm indvendigt, fungerer det at sætte dem i spænd, inden man limskruer en plade indvendigt for at stive op?
Har en dobbelt slagport til mit garage (mindst 50 år gamle) som har slået sig en del med årene. Fløjene er nogenlunde rektangulære, men der er en åbning på 5-8 cm i overkanten. De er bygget med stående planker, indvendige tværslår og skråstivere, og udvendigt liggende panel.
Hvordan kan jeg rette disse, så snefygning og egern ikke kommer ind? Jeg vil isolere ca. 70 mm indvendigt, fungerer det at sætte dem i spænd, inden man limskruer en plade indvendigt for at stive op?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 indlæg
Kan bare ønske held og lykke. Jeg har erstattet en del af mine skæve døre enten med ramme af stål eller isolerede med ramme af træ, fyldt med frigolit, krydsfiner på ind- og yderside og stående panel udvendigt.
At få styr på en 50 år gammel dør, der gaber 5 cm og isolere den, siger bare held og lykke.
Protte
At få styr på en 50 år gammel dør, der gaber 5 cm og isolere den, siger bare held og lykke.
Protte
Haha, jeg aner lidt ironi... Med rette, det er ordentlige kræfter i gang. Jeg har bygget et par andre porte efter alle kunstens regler, og de er skøre stabile men tunge.
Er der nogen, der har formået at rette en gammel port og kan dele ud af tips, inden jeg prøver selv?
Er der nogen, der har formået at rette en gammel port og kan dele ud af tips, inden jeg prøver selv?
Så må jeg vel vise, hvordan jeg gjorde... Byggede en "kassette" af vendlimede reglar, isolering og plader på begge sider. Blev rigtig stiv. Så fjernede jeg skråstiveren (som var meget skæv...) på døren, satte døren i spænd, så den blev plan (lidt overspændt), og skruede kassetten fast. Lod den sidde i to uger for at se, om det ikke bevægede sig, og isolerede resten. Ser ud til at fungere fint, må se efter lidt årstidsvekslinger...
Klik her for at svare

