Hej,

Har en dobbelt slagport til mit garage (mindst 50 år gamle) som har slået sig en del med årene. Fløjene er nogenlunde rektangulære, men der er en åbning på 5-8 cm i overkanten. De er bygget med stående planker, indvendige tværslår og skråstivere, og udvendigt liggende panel.
Hvordan kan jeg rette disse, så snefygning og egern ikke kommer ind? Jeg vil isolere ca. 70 mm indvendigt, fungerer det at sætte dem i spænd, inden man limskruer en plade indvendigt for at stive op?
 
Kan bare ønske held og lykke. Jeg har erstattet en del af mine skæve døre enten med ramme af stål eller isolerede med ramme af træ, fyldt med frigolit, krydsfiner på ind- og yderside og stående panel udvendigt.

At få styr på en 50 år gammel dør, der gaber 5 cm og isolere den, siger bare held og lykke.

Protte
 
Haha, jeg aner lidt ironi... Med rette, det er ordentlige kræfter i gang. Jeg har bygget et par andre porte efter alle kunstens regler, og de er skøre stabile men tunge.

Er der nogen, der har formået at rette en gammel port og kan dele ud af tips, inden jeg prøver selv?
 
Så må jeg vel vise, hvordan jeg gjorde... Byggede en "kassette" af vendlimede reglar, isolering og plader på begge sider. Blev rigtig stiv. Så fjernede jeg skråstiveren (som var meget skæv...) på døren, satte døren i spænd, så den blev plan (lidt overspændt), og skruede kassetten fast. Lod den sidde i to uger for at se, om det ikke bevægede sig, og isolerede resten. Ser ud til at fungere fint, må se efter lidt årstidsvekslinger...
 
  • Synes
Moson
  • Laddar…
Værksted med halvfærdig port og en gul båndsav ved siden af en brandslukker. Elektriske ledninger hænger på væggen til venstre.

En værkstedsindretning med skydedøre af træ, gul båndsav og kabler hængende på væggen.
 
  • Synes
lenmo og 2 andre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.