Jeg har nu taget fat i vores mørke lejlighed for at lukke lidt lys ind i gangen.
Jeg har revet væg/dørpost ned til stuen og køkkenet,
hvilket har gjort, at det lukker meget mere lys ind i den mørke gang.
Nu har jeg brug for forslag til at dække mærker i loftet efter den gamle væg.
Jeg har overvejet at spartle, men af gammel erfaring ved jeg, at det kan ses
i loftet, at der har været en væg der tidligere.
Hvordan gør man det pænt?
Har også overvejet en lettere løsning med en dæklist i loftet, men det er jo ikke lige så
pænt som et ensartet loft gennem hele lejligheden.
På billedet har jeg kun revet 1 væg ned. Den anden til venstre er nede nu, og jeg skal begynde
at rive køkkenet ned næste uge.
Ville være taknemmelig for nogle hjælpende tips til mit projekt.
så længe tagene livar med hinanden så er det ingen problemer. er det glatte betontage i tilstødende rum? isf er det bare at hugge så meget at du kan fylde i med puds/husfix/gipsmørtel. derefter finsparkle. derefter skal du male hele taget, ellers lærer du det ikke blive usynligt. er det gipstage i de andre rum havde jeg lagt i stykker af gips imellem. derefter strimler og spartle.
Skal lige til at påbegynde et lignende projekt og blev overrasket over, hvor lig dit billede er vores planløsning, materialer og den væg, der skal fjernes. Hvordan løste du samlingen i gulv og loft? Hvad brugte du for materialer for at få en flot afslutning ved murstenene? Meget taknemmelig for svar...
Tak for svar. Havde planlagt gipsmørtel på vægge og loft samt forstærkning i hjørner, men hvad fungerer på gulvet mellem rummene, hvor der kun er grus? Har nemlig planlagt at lægge nyt fælles trægulv for både køkken og gang og vil have noget, der bliver jævnt og uden spor mellem uden direkte forskydninger... Har i øvrigt beton under nuværende tæppe og gulv.
Disse betontage plejer ofte at være "grängade", dvs. ikke helt glatte hvilket ikke gør det nemt selv for professionelle.
Så det afhænger selvfølgelig af hvor groft/glat dit tag er for at få et ok resultat.
Kan man leve med en omfattnings"bräda" rundt hele skaden, så slipper man for mange bekymringer.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.