Hej, efter en voldsom sprængning ca. 200 meter væk har jeg fået en lille revne i min murede pejs. Jeg har siddet hjemme og arbejdet og er overrasket over, at det ryster så meget i huset (som står på klippe underlaget), trods afstanden. Helt uklart om det overhovedet er værd at diskutere med sprængningsfirmaet, men jeg spekulerer på, hvordan man reparerer en sådan skade som på billedet. Kan man blot banke pudset omkring revnen væk og reparere, eller taler vi om en helt ny muring af pejsens krans mm.? Taknemmelig for tips, hvis nogen kender en murer i Stockholmsområdet, der kan dette.

• Hvid muret pejs i en stue med en synlig revne, træramme spejl på væggen og værktøj ved siden af pejsen. Lyst trægulv og minimal indretning.
  • Sprække i hvidmurset pejs forårsaget af fjern sprængning. Pejsens hjørne viser en revne i pudsen tæt på et vindue.
Nogen der har tips til murere i Stockholm som kan reparere eller lave nyt på denne? Da jeg spurgte min sædvanlige byggemand, sagde han, at de ikke arbejder med sådan noget længere, kun færdigmurede elementer.

Den der revne er så lille, at jeg tror, at hvis du maler den 2 gange med fx silikatmaling, vil du fylde den. Ikke noget du behøver at hyre nogen for, heller ikke en murer, som gider tage et så lille job.

Virker det ikke, fyld med lidt c mørtel, bare glat ud med en svamp, så du får samme struktur som det øvrige, og så mal. Det gør du på 15 minutter.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.