Hej,

Er ved at renovere mit hus og stødte på lidt problemer. Rev elementet i stuen ned, og pudset sad alt andet end fast bag det. Også da jeg rev listerne af, fulgte der en del puds med.

Vedhæfter nogle billeder hvis jeg lykkes, ellers prøver jeg igen, når jeg kommer hjem. :)

Ødelagt væg med synlig mursten og skrællet puds i et renoveringsprojekt; spørger om reparationsråd.

Vægg med afskallet puds og synlige skader bag fjernet radiator i stue. Træplanker og lister pågulv langs væggen.

Så mit spørgsmål er, hvordan reparerer man det bedst? Læste et sted, at hydraulisk kalk måske kunne fungere, men vil gerne have lidt mere input. Måske sætte lidt hønsetråd som armering?

Hvad er jeres idéer?

Mvh
Niklas

mrhoha sagde:
Hej,

Så min fråga er hvad reparerer man det bedst med?
Jeg læste et sted, at hydralisk kalk måske kunne fungere, men vil have lidt mere input. Måske sætte lidt hønsenet som armering?

Hvad har I alle for idéer?

Mvh
Niklas
Gips er let at arbejde med.

P

Husfix fungerer også godt. Det er muligt at spartle tykke lag (det er også muligt med gipsputs)

JA, gipsputs er jo let at arbejde med, hvis man ikke føler sig så handy med murske og rigtig mørtel. Sørg for at skrabe alt løst væk og støvbinde med lidt hæftemiddel/primer også for at være på den sikre side, hvis det er meget porøst bagved; jeg selv har fået en klar forkærlighed for Optiroc's hæftemiddel.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.