Hej,
Enden på muren ved siden af den gamle garagenedkørsel er revnet.

Jeg tænkte på at “reparere” dette med mørtel som en hurtig løsning, indtil vi har økonomi til at gøre det ordentligt om 5+ år (facaden skal pudses om, kælderen renoveres osv.). Planen er at bygge op med HusFix omkring den gamle armering og forme kanterne med formfiner.

Tænker jeg rigtigt?

Det vigtigste er ikke, at det bliver fantastisk pænt, men mere at børns fødder ikke skal komme til skade.

• Sprækket ende af en mur ved en gammel garagenedkørsel med synlige armeringsjern, jorden omkring viser tegn på slitage og en metalhegn ved siden af.
  • Forvitring af gammel mursten ved garagenedfart, delvis i stykker med synligt armeringsjern; nærliggende jord og grus.
Billigere og nemmere med en sæk færdigblandet beton i stedet for husfix.

• Synes
cpalm
  • Laddar…
Gør rent rigtig med fx højtryksrenser.
Prøv at få fjernet så meget rust du kan fra jernene. Bor evt. i noget jern i det gamle.
Lav en form af noget, plader råspont eller lignende.
Bland en sæk med færdigblandet grov beton og hæld i formen.
Riv formen efter en dag, puds evt. med fx Murbruk B.

Okay!

Hvor ”flydende” bliver beton egentlig? Tænker at en udfordring kan være at få ”støbeformen” til at blive tæt nedadtil, det er jo en ujævn asfalt nedenunder. Måske lægge et lag af noget mindre flydende nærmest jord (type HusFix eller lignende? - obs, ikke ekstremt knyttet til HusFix, bare uvidende), lade det hærde/tørre og så hælde beton? Træls at hælde nogle liter beton ned i dræningsrenden fordi støbeformen ikke sidder tæt...

Spring huset lappeløsninger helt over, det har intet at gøre på din mur. En god form og beton er det, der gælder.

Check.

Flere tips til at bygge en god støbeform modtages!

Jeg ville have taget vinkelsliberen med stenskive og skåret den del af muren af....
Synes sjældent, den type reparationer bliver gode, men du lykkes måske bedre end mig!

• Synes
Turbo_Tail
  • Laddar…
Afhænger af vandmængden hvor flydende den bliver, men bland så tykt du kan, tilsæt lidt mere sand fra en sandkasse eller lignende. Bland godt og hæld det i formen, lad det stå en times tid indtil det er hærdet lidt og tilsæt normal blanding.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.