Skifter et køkken - bagved er der gammel cement og puds. Jeg vil have en glat overflade, især fordi den bageste del skal blive soveværelse - se billede. Hvad tror I om først at hakke/bilahak det, der stikker ud, med en slagmejsel eller for hånd, alternativt slibe ned med vinkelsliberen og diamantslibekop eller kopskive. Men derefter? hvad fylder og jævner jeg ud med? pudsemørtel eller? Taknemmelig for råd!
På en pakning til pudsemørtel, jeg har fundet på nettet, står der sådan her:
"Hvis du skal pudse en eksisterende overflade, skal du vide, hvilket mørtel den er pudset med inden, og hvilket mørtel der fungerer sammen med det. Det er meget vigtigt, at det mørtel du bruger ikke er stærkere/hårdere end det gamle. Ved tørt og varmt indendørsklima er det også nødvendigt at forvande underlaget for bedre vedhæftning.
Pudser du på et sugende underlag, skal dette slammes, det gør du ved at opbløde mørtel i vand, indtil det får en velling-lignende konsistens og derefter stryge det over underlaget i et 2-3 millimeter tykt lag. Når dette lag begynder at lysne, er det tid til at lægge på pudsen."
Andre dele af væggen ser glatte ud, hug det væk som ligger over, så tager du en lige bræt og trækker over væggen, så ser du hvor det skal hugges væk, slibemaskine ikke godt støver hele huset ned, Dernæst fugter du væggen med en blomstersprøjte så den bliver godt våd, venter til den næsten er tørret og spartler med en almindelig billig vægspartel, sliber spartler igen indtil det er jævnt og glat overflade.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.