Egentlig to spørgsmål, men overskriften ville blive så lang...

Det ene er, hvordan lukkes hullet mellem garageplade og væg bedst? Husfix? Noget vink jern? Har en car-in port, så fornemmelsen er, at den har revet væggen fra pladen.
(beklager det midlertidige musenet)
Et midlertidigt musegitter fastgjort ved foden af en væg i et garagehjørne med beskidt betongulv og en synlig revne.

Det andet er, hvordan ordner jeg hældningen fra garagepladen bedst og eventuelt quickfix. Det er nemlig en ret stejl og hård kant. Bedst er vel en slags støbning? Quickfix et par trykimprægnerede ramper (resttræ)?
Garagens døråbning med revner i betonen mellem væg og gulv, synlige fliser, og midlertidigt musenet på væggen.
Revne mellem garagegulv og belægning; slidt kant med grus og ukrudt. Problematisk fald på gulv, mulig reparation søges i diskussionstråd.
 
Senest redigeret:
Mja, visst er der lidt huller på selve væggen, men det største bekymring er mellem pladen og væggen. Det føles som om væggen har revet sig løs fra pladen, har en car in port som sikkert har fristet en del.
 
Kanten ned fra garagen løser du nemt med koldasfalt.

Revnen mod væggen kan du vel blande lidt beton og smide i? Hullet i væggen skal du nok save pænt ud og lave en ramme bagved, og skrue ny gips på.
 
  • Synes
mxjolle
  • Laddar…
Asfaltlægger såklart... Tak
 
Tomture61
M mxjolle sagde:
Mja, visst är det lite hål på själva väggen men största bekymret är mellan plattan och väggen. Känns som väggen har slitit sig loss från plattan, har en car in port som säkert har fresta en del.
Om din "car-in port" lyckas paja dit garage så tror jag du har större problem än blot hål i gips :thinking:
Vet du måttene på reglar i ydervægge og hvordan syllen er fæstet i betonpladen?

Jeg selv har 95 x 45mm + 45 x 45mm på stående reglar + 145 x 45mm i syllen / hammarbånd med en tung slagport.
Har stået fejlfrit og oprejst i over 1 år.
 
  • Synes
mxjolle
  • Laddar…
Tomture61 Tomture61 sagde:
Om din "car-in port" lykkes med at ødelægge din garage, så tror jeg, du har større problemer end bare huller i gips :thinking:
Kender du målene på regler i ydervægge, og hvordan syllen er fastgjort i betonpladen?

Selv har jeg 95 x 45mm + 45 x 45mm på stående regler + 145 x 45mm i syl / hammerbånd med en tung slagport.
Har stået fejlfrit og oprejst i over 1 år.
Ødelægge og ødelægge, jeg ser, at sprækken flexer, når porten åbnes og lukkes. Desuden ser det ud som om, selve væggen ligger uden for selve pladen, hvilket jeg synes er mærkeligt. Måske har reglen rådnet i bunden, hvilket har medført, at den har givet slip? Jeg må simpelthen kigge nærmere på dette.
Det er et hus fra 70'erne, som havde slagport før, men blev skiftet til Car-in af den forrige ejer.
 
Tomture61
Når jeg studerer dine billeder, ser jeg, at afstanden mellem jord og ydervæg (træ) er minimeret :surprised:
Hvordan tænkte konstruktører i 70'erne :D
 
Tomture61 Tomture61 sagde:
Når jeg studerer dine billeder ser jeg, at afstanden mellem jord og ydervæg (træ) er minimeret :surprised:
Hvordan tænkte konstruktører på 70'erne :D
Nu vil jeg jo ikke skyde skylden på den tidligere ejer men... Årsagen kan meget vel være, at belægningstenen på forsiden af garagen ligger for tæt på væggen (og endetræet) rent højdemæssigt. Lidt sne på det, så ligger fugten på ret godt.
 
  • Synes
Tomture61
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.