Egentlig to spørgsmål, men overskriften ville blive så lang...
Det ene er, hvordan lukkes hullet mellem garageplade og væg bedst? Husfix? Noget vink jern? Har en car-in port, så fornemmelsen er, at den har revet væggen fra pladen.
(beklager det midlertidige musenet)
Det andet er, hvordan ordner jeg hældningen fra garagepladen bedst og eventuelt quickfix. Det er nemlig en ret stejl og hård kant. Bedst er vel en slags støbning? Quickfix et par trykimprægnerede ramper (resttræ)?
Mja, visst er der lidt huller på selve væggen, men det største bekymring er mellem pladen og væggen. Det føles som om væggen har revet sig løs fra pladen, har en car in port som sikkert har fristet en del.
Mja, visst är det lite hål på själva väggen men största bekymret är mellan plattan och väggen. Känns som väggen har slitit sig loss från plattan, har en car in port som säkert har fresta en del.
Om din "car-in port" lyckas paja dit garage så tror jag du har större problem än blot hål i gips
Vet du måttene på reglar i ydervægge og hvordan syllen er fæstet i betonpladen?
Jeg selv har 95 x 45mm + 45 x 45mm på stående reglar + 145 x 45mm i syllen / hammarbånd med en tung slagport.
Har stået fejlfrit og oprejst i over 1 år.
Om din "car-in port" lykkes med at ødelægge din garage, så tror jeg, du har større problemer end bare huller i gips
Kender du målene på regler i ydervægge, og hvordan syllen er fastgjort i betonpladen?
Selv har jeg 95 x 45mm + 45 x 45mm på stående regler + 145 x 45mm i syl / hammerbånd med en tung slagport.
Har stået fejlfrit og oprejst i over 1 år.
Ødelægge og ødelægge, jeg ser, at sprækken flexer, når porten åbnes og lukkes. Desuden ser det ud som om, selve væggen ligger uden for selve pladen, hvilket jeg synes er mærkeligt. Måske har reglen rådnet i bunden, hvilket har medført, at den har givet slip? Jeg må simpelthen kigge nærmere på dette.
Det er et hus fra 70'erne, som havde slagport før, men blev skiftet til Car-in af den forrige ejer.
Når jeg studerer dine billeder ser jeg, at afstanden mellem jord og ydervæg (træ) er minimeret
Hvordan tænkte konstruktører på 70'erne
Nu vil jeg jo ikke skyde skylden på den tidligere ejer men... Årsagen kan meget vel være, at belægningstenen på forsiden af garagen ligger for tæt på væggen (og endetræet) rent højdemæssigt. Lidt sne på det, så ligger fugten på ret godt.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.