Min ven har en U-bue i sin lejlighed, hvor buen er en bøjet masonit og beklædningen er sandsynligvis sporet, og masoniten løber derefter i dette spor. Nu har han et hul i masoniten, som skal repareres. Der er en afstand på ca. 30 mm til en murstensvæg bag masoniten. Hvis man bare fylder op med gipspuds og spartler og maler, føles det som om det vil revne efter et kvarter. Hullet måler ca. 100 mm.
Hvordan ville I reparere dette, hvis I ønskede at bruge minimalt med penge og arbejdskraft?
Måske bruge gipspuds og sætte microlit i buen? Eller bruge gipspuds og sætte samlebånd med lim og derefter spartle og male?
Hvordan ville I reparere dette, hvis I ønskede at bruge minimalt med penge og arbejdskraft?
Måske bruge gipspuds og sætte microlit i buen? Eller bruge gipspuds og sætte samlebånd med lim og derefter spartle og male?
Jo, såklart. Men man måste nok tage ned listerne for at kunne sætte i den nye masonit, og jeg ved ikke hvordan de er fæstnet i væggen, måske pl-400? Masonitstrimler på 20-25cm er jo ikke direkte bøjbare nok til at klemme ind. Desuden består problemet, da der bliver en samling i masoniten. Jeg har jo brug for en strimmel på næsten 4m lang.
Klik her for at svare