Hej.
Jeg har en skadet blåbeton væg, som jeg tænkte på at reparere. Ville høre om nogen har nogle gode tips til, hvordan man fikser den. Jeg havde tænkt mig at bruge fugeskum og så noget husfix.

• Billede af en skadet blåbetonvæg med synlige revner og afsløret isolering, klar til reparation med fugeskum og husfix.
Du kan bruge gipsmørtel, det gjorde jeg i min gamle lejlighed, hvor jeg havde letbetonvægge.

Hvad vil du have som slutresultat?
Er det en ydervæg? (Ser en ventil på den ene væg, men den kan jo lige så godt gå til en tromme)
Skal væggen beklædes eller isoleres med noget?

Helt krasst så kan du bruge det meste, alt fra fugeskum til husfix og få et mere holdbart resultat end blåbetongen...

Dowser4711 Dowser4711 sagde:
Hvad vil du have som slutresultat?
Er det en ydervæg? (Ser en ventil på den ene væg, men den kan jo lige så godt gå til en tromle)
Skal væggen beklædes eller isoleres med noget?

Rent krasst kan du bruge det meste, alt fra fugeopskum til husfix og få et mere holdbart resultat end blåbetong...
Det er indendørs. Der hvor ventilen sidder kommer mit køkken til at være. Og bag den væg, der er i stykker, er der mit lille toilet.

Ingen flere idéer?

Skal du bare rette til hjørnet, er gipsmørtel med letbetonstykker nok den nemmeste måde fremad. Jeg tror dog, du skal have to omgange. En omgang, hvor du fylder en del og udfylder større huller med letbetonstykker, og så en omgang, hvor du faktisk pudser hjørnet op igen. Hvis du i den første omgang når så langt, at du kan sætte en hjørneliste til anden omgang, er det en succes.

• Synes
Luddis_1
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.