Renoverer sønnens lejlighed, et hus fra -48. Har fjernet en ikke-bærende indervæg. Der er blevet tilbage mærker i loftet men også i gulvet. Loftet er af beton med en type 1 cm tyk cementpuds - se billede. Ovenpå det er der nogle millimeter mørkere puds. Kanter og resten af loftet i god stand, resten sidder ikke løst. Det, der skal repareres/fyldes, er ca. 3 m x 10 cm bredt og 1 cm dybt. Spørgsmålet er, hvordan jeg fylder i loftet og med hvilken type mørtel samt om der er behov for en form for primer? Alt synes at sidde ret godt fast i hvert fald. Hvad angår gulvet, er det omtrent det samme, mærkerne efter den gamle væg er cirka 10 cm brede og en centimeter dybe og omkring 3 meter lange. Fylde med finbeton? Gipsmørtel? Murmørtel? Hvad skal man dog bruge, og hvordan får jeg god vedhæftning i loftet og glat og pænt? Skadet betonloft med fjernet væg, viser revne og eksponeret cement. Overfladen skal repareres, er ca. 3m x 10cm og 1cm dyb. Gulv med synlige spor efter fjernet væg; cirka 10 cm brede og 1 cm dybe mærker i betonen. Der er spredte stykker af murbrokker.

Vi står over for at gøre det samme, så jeg er nysgerrig på, hvordan du gjorde, og hvordan det blev. Fortæl gerne.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.