Hej,

Har revet ned en konstruktion i loftet som sad fast både med skruer og lim, hvilket naturligvis resulterede i, at en masse gips fulgte med ned..

Hullerne er ret store (ca. 20 cm) men går ikke hele vejen igennem.
Stort hul i loftgips, rester af lim og skruer synlige efter fjernelse af konstruktion. Skader måler cirka 20 cm, ujævne kanter.
Hvad er den bedste måde at reparere dette på? Spartle med bånd, eller findes der andre metoder, der ikke indebærer at sætte nye plader op?

Tak!

Ossian K Olsson
R Rydback sagde:
Hej,

Har revet ned en konstruktion i loftet som sad både skruet og limet, hvilket naturligvis resulterede i, at masse gips fulgte med ned..

Hullerne er ret store (ca. 20 cm) men går ikke hele vejen igennem.
[billede]
Hvad er den bedste måde at reparere dette på? Spartle med bånd, eller er der andre måder, der ikke indebærer at sætte nye plader op?

Tak!
Gipsspartel er din ven! Det er ligesom det bedste siden skåret brød!

Ossian K Olsson Ossian K Olsson sagde:
Gipsfiller er din ven! Det er typ det bedste siden skiveskåret brød!
Tester det! Behøver jeg også en strimmel, eller kan man gøre det uden?

Ossian K Olsson
R Rydback sagde:
Tester det! Behøver have remse også eller går det at køre uden?
Jeg har lavet lignende reparationer uden remse. Sørg for at banke det løse væk bare.

• Synes
Rydback
  • Laddar…
Jeg ville have fjernet løse stykker. Malet med tilfældig væg-/loftmaling og derefter spartlet med almindelig vægspartelmasse. Det vil kræve en del lag, så det er ingen passende metode, hvis det gøres af en håndværker.

Gipsspartel man blander selv fra pulver er bedre. Det synker ikke som almindelig spartel gør, og det er muligt at bygge tykkelse direkte.

• Synes
Rydback og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.