M
Hej,

jeg har fjernet loftet i to rum i min lejlighed med det formål at øge lofthøjden. Tidligere har disse to rum og en lille gang udenfor, der forbinder dem, været ét rum, og nu hvor jeg har taget loftet ned, mangler der altså vægmateriale mellem rummene, vedhæfter et billede, så det måske bliver forståeligt.

Det gamle loft i de to rum er i god stand og bør kunne blive fint.

Men udover disse rum vil jeg også fjerne loftet i den lille korridor udenfor, men skaderne på væg og loft ovenover det sænkede loft er betydelige, og jeg er usikker på, hvordan man skal gribe det an for at reparere dem.

Når man kigger ind i det gamle loft fra de andre rum, ser man nøgne brædder med net og helt fjernet puds samt nogle betydelige kratere i pudset med rør som armering. Hvor der stadig er puds tilbage, tænker jeg, man kan prime og fylde ud med gips, men jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal løse det ved hjørnet med brædderne. Under det sænkede loft sidder gipsplader.

Hvordan ville I gribe det an? Rydde op, arbejde med lægter, så det bliver jævnt og sætte gipsplader op? Andre tanker?

• Loft med fjernet indvendig loftsbeklædning, synlige træbjælker og fragmenteret puds, ledninger hænger synligt; klargøring til renovering.
  • Billede af et åbent loft med afdækket murværk og træbjælker, synlige ledninger og et net. Det er tydeligt tegn på nedbrudt gips og puds.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.