Har nogle mindre skader i kælderens gulv og vægge, normalt er det meste i huset pudset med kalkmørtel men gulv og vægge virker til at være støbt i beton. Huset er fra 1909.
Ardex a46 virker til at være lovprist men koster over 400 for en sæk. Combimix reparationsmørtel ser ud til at have samme anvendelsesområder og koster 70 kr. Er det værd at betale merprisen for Ardex?
Kælderen er ikke omdrænet men ligger på en grusås. Malet med plastmaling som nogle steder har løsnet sig. Hvis man skraber plastmalingen af og maler med en mere åben maling, puds og mur har jeg brugt på en væg, hvor jeg ikke fik fjernet al gammel maling, hvilket fint spartelmasse kan man bruge? Desværre ser det ud til at være spartlet før, så at ikke spartle giver ret stor forskel i udseende. Ellers ville en pudset overflade med den struktur og så silikatmaling være at foretrække, men tid og energi til at fjerne al maling helt mangler, da kun små områder har løsnet sig, og det ser ud til at være malet for mere end 30 år siden baseret på farvevalg og slid. Så jeg er ikke så bange for, at alt skal falde af...