Hej!

Det var et stykke tid siden jeg beskæftigede mig med renovering af huse, det kan jeg tydeligt mærke nu...

Jeg har lige købt et hus og fjernede tapeterne i de rum, som jeg har i sinde at lave om. Opdagede så, at der var rigtig mange huller i væggene, både med og uden plugs. Jeg fjernede 3 lag tapet og er nede på gipspladerne. Problemet er, at der er meget papir tilbage, og jeg føler lidt, at jeg ikke har lyst til at begynde at slibe hele væggen ned for så at spartle det op (som jeg gjorde sidst, for 20 år siden...)

Tanken opstod om i stedet at dække væggene, men fungerer det godt at sætte renoveringstapet direkte på gipsen? Vi skal sætte væv på og male derefter, desuden skal der deles et rum med en væg, hvor jeg sætter gips og OSB. Skal jeg sætte OSB på alle væggene i stedet måske? Dyrt, men i længden bliver det måske bedre? Eller måske masonit? Det bygger jo mindre og er billigere, men holder det?

Senest redigeret:
jeg havde klædt væggene med renoveringsgips i stedet for renoveringstapet, derefter spartlet og slebet.

Angående skillevæggen havde jeg sat spån & derefter gips.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.