1. OSB bag gips er bedre end enkeltgips, når man skal hænge ting op.
2. Enkeltgips er alligevel stærkt nok til at hænge et TV i, selv uden OSB.
3. Der er ingen problemer med at bruge 6 mm renoveringsgips på OSB.
Så hvis jeg ikke misforstår dig, er vi helt enige.
Det er muligvis ikke sådan, at du har været inde og redigeret dit indlæg en smule🙂. Hvis ikke, må jeg have læst som en rive i går.
Nu er vi i hvert fald "helt enige". Men det har vi måske også været hele tiden😄.
Hmm, tager jeg en plade og fælder ind på samme sted, så bliver der selvfølgelig en forhøjning mod reglen til højre nærmest garderoberne. Tidligere sad der et stykke masonit i samlingen (der er billede fra en anden væg, som ikke havde en forhøjet regel)
Kun gips og så spartel, bånd osv. er vel ikke nok over reglen. Jeg tror, at risikoen er, at det revner samt unødvendigt roderi og nørkleri.
Alternativt tage osb, spartle op forskellen på reglen, eller masonit, så renoveringsgips over det hele.
Det havde jo været dejligt med kun 13 mm gips, evt. bearbejde osb mellem reglarne, men så skal jeg enten tilpasse materialet efter reglen eller skære reglen ned.
Jeg hælder til at skære reglen ned til samme højde som resten af regelværket. Det bliver jo hurtigst og nemmest. Hvad siger forumet 😃?
Hmm, måske, jeg bilder mig bare ind, at man vil kunne se forskel mellem renoveringstapet og gips i rummet?
Plywooden kan man måske fræse ud på bagsiden for reglen?
Spartel og renoveringstapetet var for at få en lige så glat overflade som gips.
Så maler eller tapetserer man det efter ønske.
Har gjort det selv på et par overflader, hvor tykkelsen var kritisk.
Meget finjustering som synes at komplicere det. Hvorfor kan du ikke bare fjerne den sidste regel og sætte den tilbage i niveau med de øvrige?
Angående tykkelser på plader, så synes det kun at handle om millimeter. Er der virkelig ikke mulighed for bare at flytte garderoberne nogle millimeter, så det passer som du vil have det? Så slipper du for at integrere plader.
Meget finlir, som ser ud til at kringle det. Hvorfor kan du ikke bare fjerne den sidste regel og sætte den op igen i nivel med de øvrige?
Angående tykkelser på plader, så ser det kun ud til at være millimeter det handler om. Er der virkelig ikke mulighed for blot at flytte skabene nogle millimeter, så de nivellerer som du ønsker det? Så slipper du for at indfælde plader.
Årsagerne er mange, jeg er pertentlig, overanalyserer, gør ting for første gang.
Hovedårsagen har egentlig at gøre med dørhåndtaget til skabet på den anden side. Det går nu mod karmen og er tænkt at gå ved siden af dørkarmen. Flytter vi skabene frem mere, så går dørhåndtaget ind i døren.
Spartel og renoveringstapeten var for at få en lige så glat overflade som gips.
Derefter maler eller tapetserer man den efter ønske.
Har gjort det selv på et par overflader hvor tykkelsen var kritisk.
Mjo vi har renoveringstapet over tretexen i de øvrige rum. Ganske allergisk mod det men krydsfiner er ifølge hårdere.
Meget finjustering, som ser ud til at gøre det kompliceret. Hvorfor kan du ikke bare fjerne den sidste regel og sætte den ind igen i niveau med de andre?
Angående tykkelsen på pladerne, så ser det bare ud til at være millimeter, det drejer sig om. Er der virkelig ikke mulighed for bare at flytte skabe ud nogle millimeter, så det kommer i niveau, som du vil have det? Så slipper du for at skulle indfælde plader.
Ja, enten fjerne reglen eller skære den ned til samme niveau. Havde den ikke været der, ville jeg bare have brugt 13mm gips over det hele. Så bliver det som før, men med en bedre og mere behagelig overflade.
Sæt blot klodser af regel, som ikke er lige så dybe på indersiden af reglarne og træk en OSB i dem. Så på med gipsen udenpå alt. Så bygger det kun 13mm.
Hmm, måske, jeg fortæller mig selv bare, at man vil kunne se forskel mellem renoveringstapet og gips i rummet?
Plywooden kan man måske fræse ud på bagsiden for reglen?
Ja, du overanalyserer!
Man vil ikke kunne se forskel på 6mm eller 13mm gips. Man besværliggør heller ikke ved at fræse ud en plywoodplade. Du lader bare plywooden gå frem til reglen, ikke over. På siden af den udstående regel skruer du en regel 45x45 el lignende, som ligger i liv med øvrige regler. Der skruer du fast kanten af plywoodpladen. Så skimsar du med masonit på højre reglen så den livar med plywoodpladen. Så sætter du renoveringsgips over det hele.
Mjo vi har renoveringstapet över tretexen i øvrige rum. Ganska allergisk mod det men plywood er iofs hårdere.
Konstruktionsplywood er rigtig holdbart, men ofte lidt "rulig" og har knaster.
Efter et lag spartel løser renoveringstapeten det. Ellers er disse tapeter intet jeg heller bruger.
Lad mig travestere GW og præge byggahusarens/husbyggarens tre ledord:
* Gilla läget.
* Krångla ikke til det.
* Strunta i vad andre eventuelt kommer til at mene.
Så sandt og som Sickan plejer at sige
Jeg har en plan 😁
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.