Hej
Jeg overvejer, hvorfor renoveringsgips ofte kun sælges med en bredde på 900mm. Det mål fungerer jo kun, hvis man har regnet cc300, hvilket jo kun gælder for lofter. Det almindelige for vægge er enten cc600 eller cc400.

Byggmax har den med en bredde på 1200, men jeg har meget tættere til både bauhaus, k-rauta og hornbach. Ingen af disse har en anden bredde end 900.

Er det sådan, at den i så stor en grad er beregnet til loftet, at det retfærdiggør dette begrænsede udvalg i bredder, eller er der noget, jeg har overset.

Jeg bruger aldrig 6mm-gipsen, medmindre jeg skal, men nogle gange er man nødt til det.

Paul-Staffanstorp
Njae...
Personligt ved jeg ikke i hvilke tilfælde man har cc400 i væggene.
Enten har du vel cc600 som så kan være suppleret med reglar imellem og så er det blevet cc300.
I nyere huse reglas der oftere med cc450 fordi man er begyndt at bruge 900 gipsen mere og mere da den er lettere at håndtere.

Derimod har jeg ingen fornuftig forklaring til hvorfor 6mm er så svær at finde i 1200 bredde.

Jeg arbejder med svigermors rækkehus fra 60'erne, og der er indevæggene med reglar på cc400.

Reglar man virkelig nye huse med cc450? Jeg troede, at isoleringen stadig styrede, fy farao for at skulle skære isoleringen.

Paul-Staffanstorp
nimhed sagde:
Jeg er i gang med svigermors rækkehus fra 60'erne, og væggene derinde er med regler på cc400.

Regler man virkelig nye huse med cc450? Jeg troede, at isoleringen stadig styrede, fy farao for at skulle skære isoleringen.
Ok...det har jeg faktisk aldrig stødt på.

Jeg bygger ikke nye huse, men dette er hvad jeg har hørt, og som jeg tolkede det, så findes der tilsyneladende isolering, der er tilpasset til dette i dag.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.