Hej!

Jeg skal i gang med at renovere betontrappen til indgangen i de kommende uger. Jeg tænker at gøre det selv, da tilbuddet på at få den kun renoveret i beton lå på mellem 20.000 DKK - 40.000 DKK, hvilket for 2 dages arbejde (ifølge en af dem, jeg fik tilbud fra) føltes alt for overdrevet.

Jeg har en plan, der er åben for revision, og jeg modtager gerne idéer.

Trin for trin:
1. Fjerne gamle fliser og ujævnheder (De gamle fliser er 5 cm på billedet)
2. Bruge Webers hæftemiddel for beton
3. Udfylde ujævnheder med Weber reparationsmørtel 45
4. Fliseklæb 2 cm - Weberset 862 naturstensmørtel (det skal kunne bygges op til 20 mm ifølge produktbeskrivelsen)
5. Sætte nye fliser på (Jeg vil forsøge at få fat i hele til kun trin, som det er nu) hvor ovenstående fliseklæb fordeles 1 cm på bagsiden af flisen og 1 cm på trappen). Fliserne skal være frostbestandige 3 cm. Med andre ord erstatte de tidligere fliser, der var 5 cm, med 2 cm fliseklæb og 3 cm flise.

Kort version af planen, men er der noget, der lyder helt vildt eller bør gøres på en anden måde?

Tak på forhånd!

• Trapper med lysebrune fliser ved indgang, med nogle fliser beskadiget og ujævne, omgivet af murstensvægge og metalgelænder på siden.
  • Brun betongtrappe med terracottafliser ved indgangsdøren, nogle fliser revnet og beton synlig. Fliser måler cirka 5 cm.
  • Betontrappe med skrupede fliser og rustent rækværk ved en bygning. Røde mursten og kældervindue i baggrunden. Klar til renovering.
P
Jeg ville have skåret fixet ned til ca. 10 mm og brugt Weber 45 i stedet for at øge højden, men ellers ser det ud til, at du har godt styr på det😉

Måske lagt fliserne i et mønster for at harmonisere med havefliserne på jorden og murstensvæggen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.