Kære menighed,
i forgårs blev jeg overtalt af min kære kvinde til at renovere endnu et rum i vores hus.
Ved rivningen af en af væggene, som er ”den gamle” ydervæg, fandt jeg en fantastisk væg. Men ikke kun det. Det gamle vindue sidder stadig tilbage.
Nu blev vores oprindelige planer kuldkastet.
Det ville være sjovt at have væggen og dens vindue tilbage som det er og finde på noget matchende rustikt til de andre tre vægge, loftet og gulvet.
Spørgsmål. Hvad synes I? Hvordan ville I have gjort?
i dette rum findes også jordvarmepumpen og dens donkeypande.
Hvordan kunne man gøre for at pænt skjule den del?
Jeg hader udenpåliggende elkabler.
Tanken er at udnytte loftet til kabelføring og så føre ned til de respektive vægge.
Jeg vil gerne nå ind bag masonitten på ydervæggen. Jeg tog et lille tittehul, og bag der er der papfilm.
Hvad skal jeg bruge for materiale der bagved for fugtbarriere? Eller kan jeg gøre livet meget nemmere ved bare at fræse et spor til min flexslange?
Jeg vedhæfter nogle billeder.