Hej, nu er det tid til en renovering af kælderen. Startede i weekenden for at begynde affugtningen under fliserne.


Målet er at skifte radiatorerne ud med vandbåren gulvvarme. Ca. 65 m2 eksklusive kedelrum og garage. Overfladerenovering af alle rum. Sauna, bruser, vaskerum, toilet og et soveværelse.

På billedet er først bruserum og mod ydervæggen sauna.
Billede af et mestrumsrenovering med fjerne belægninger. En industristøvsuger ses i venstre hjørne, og der er synlige rørinstallationer.
Tænkte på at lægge epoxy gulv i sauna, bruser og vaskerum.

Har brug for nogle tips og idéer med gulvvarmen. Skal man lægge på beton eller flydespartel eller gipsmasse over gulvvarmeslangerne? Betonen kræver lang tørretid, flydespartel og gips er dyrt. Hvor tykt lag er nødvendigt? Er der brug for armering?

Hvordan er det ellers med afløb og betonen omkring disse, tænker mest på det i bruseren, som bruges dagligt? Behøver disse at blive skiftet, eller er det nok med en ordentlig affugter i et par uger?

Der kommer sandsynligvis flere spørgsmål hen ad vejen. Er der noget andet, som er vigtigt at tænke på?
 
Er der nogen isolering under betonen?
 
Hvornår er huset bygget? Er kælderen tidligere renoveret?
 
A AndersS sagde:
Hvornår er huset bygget? Er kælderen tidligere renoveret?
Huset er bygget i begyndelsen af 80'erne og er ikke blevet renoveret!
Der er fem cm isolering under pladen.
 
Hvordan gik det?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.