Hej, nu er det tid til en renovering af kælderen. Startede i weekenden for at begynde affugtningen under fliserne.
Målet er at skifte radiatorerne ud med vandbåren gulvvarme. Ca. 65 m2 eksklusive kedelrum og garage. Overfladerenovering af alle rum. Sauna, bruser, vaskerum, toilet og et soveværelse.
På billedet er først bruserum og mod ydervæggen sauna.
Tænkte på at lægge epoxy gulv i sauna, bruser og vaskerum.
Har brug for nogle tips og idéer med gulvvarmen. Skal man lægge på beton eller flydespartel eller gipsmasse over gulvvarmeslangerne? Betonen kræver lang tørretid, flydespartel og gips er dyrt. Hvor tykt lag er nødvendigt? Er der brug for armering?
Hvordan er det ellers med afløb og betonen omkring disse, tænker mest på det i bruseren, som bruges dagligt? Behøver disse at blive skiftet, eller er det nok med en ordentlig affugter i et par uger?
Der kommer sandsynligvis flere spørgsmål hen ad vejen. Er der noget andet, som er vigtigt at tænke på?