Hej

Vi har været og kigge på et hus med en pudset facade, som har, ifølge mig, en mærkelig løsning. Her har man sat celleplastplader direkte på den gamle lodrette træpanel og derefter pudset på dette. Dette blev gjort i 2015. Jeg synes, det føles meget underligt at gøre sådan, når man ved alle de problemer, som ettrinstætte facader har haft, hvilket har været kendt i mange år. Nu er der dog "luftspalte" i mellemrum, der dannes mellem brædderne i træpanelet, men er alligevel skeptisk over for konstruktionen.

Derefter kan man jo spørge sig selv, hvorfor man satte polystyrenpladerne op, udelukkende for at have noget at pudse på eller for ekstra isolering? Den isolerende evne burde jo mindske drastisk, da man har luftudrum bagved, hvor luften kan vandre frit?

Jeg er dog altid skeptisk overfor at have al denne plastik overalt, så mine meninger om konstruktionen er måske påvirket af det faktum, at jeg afskyr celleplast.

Jeg vil anbefale at afstå alternativt trække omkostningen for at lave facaden om.

• Synes
johel572
  • Laddar…
Føles som om der er så mange fejl på dette hus, at jeg vil springe det over. Tag og blikarbejde er mangelfuldt, nyrenoverede badeværelser uden klemring i gulvafløbet, tydeligt hjemmefusk med elinstallationerne. Så prikken over i'et, indrettet kælder med påregnede vægge og gulv med tydelig muglugt. Det meste er lavet inden for de sidste 3-4 år.

Der bor åbenbart også en snedker der :)

H huggan sagde:
Jeg vil anbefale at afstå alternativt trække omkostningerne fra for at lave facaden om.
Jo, om det alligevel bare var facaden, der var dårligt lavet. Huset har flere fejl, som tyder på, at meget, der er lavet de seneste år, kun er sjusket arbejde. Det er efter min mening en for stor risiko at købe det hus. Desuden er der meget, som vi selv gerne ville lave om, så da ville man gerne påvirke prisen meget, hvilket jeg ikke tror, at sælgerne er interesserede i.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.