Hej,
Tænkte se om nogen har gode tips iht. moderne standard. Selv er jeg ikke særlig kyndig i nogen standard, så bær over med mig.
Jeg har fjernet al isolering samt taget gipsen ned (dobbelte gipsplader af en eller anden grund). Reglerne og syllen skal også væk. Derefter skal jeg bygge op igen. Jeg gør dette pga. kloranisolerne. Den der gas, der dannes, når imprægneret træ bliver vådt og som var almindeligt i 70'erne.
Den tidligere ejer gjorde en indsats ved at skifte syllen og sætte en plade rundt om den nye (den ligger direkte mod pladen) samt save de regler af, som også stod mod pladen. Ifølge ham gjorde det en stor forskel, men lugtspredning i gips og isolering gør, at det stadig lugter, så jeg forsøger at fjerne problemet.
Jeg tænker nu at vaske stenen, male den med spærrende maling, bygge nyt regelsystem, isolere, plastre og sætte gips (kun en gipsplade).
Nogle tips til dette? Noget der er let at overse eller glemme? Tips om materialer? Eller blot nogle generelle råd til mig, som ikke har gjort dette før.