Hej!
Vi skal renovere vores køkken og skal ordne ny gips bag det gamle for at kunne flise senere. Gipset, der sidder nu, er 10mm. Gipset, der skal fjernes, er på to vægge og ikke på hele væggen. Jeg vil helst ikke skulle gipse de to hele vægge om. Men hvordan kunne jeg løse det på en god måde ellers? Jeg vil få to mærkelige samlinger, føles det som, hvoraf den ene er i flugt med en dør og den anden i flugt med et vindue.
/Tim

Masonit + renoveringsgips?

Tak for svaret
Bliver det ikke lidt spinkelt hvis man skal flise på det? 600cc reglar antager jeg at det er

forstår ikke helt ud fra din beskrivelse, hvad det er, du ønsker at gøre. har du billeder?

• Synes
Rabbithole
  • Laddar…
Vi skal rive vores køkken, hvilket inkluderer fliserne, der sidder over bordpladen.
Når man har revet fliserne ned, bliver gipsen ødelagt, og så må jeg rive gipsen ned, hvor køkkenet har været.
Derefter skal jeg sætte ny gips op. Denne nye gips vil møde den gamle gips og skal spartles/laves til en pæn overgang.
Den gamle gips er 10mm og den nye gips er 13mm.
Derefter vil flisemureren flise på denne nye gips og have en god overflade at arbejde på. Men nu har jeg kun 6mm gips mellem reglerne, så jeg er bange for, at det bliver ustabilt.
/Tim

Sav det gamle væk og sæt OSB + gips over hele bordpladen, så bliver det jo samme niveau overalt. Nogle billeder ville som sagt gøre det lettere.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.