Nu ved jeg ikke, om jeg lægger dette emne det rigtige sted, men here we go.

Vi har for nylig købt kærestens barndomshjem og er begyndt at sætte vores eget præg på huset, som er bygget i 1952. Stueetagen er stort set færdig (med et lille budget må nogle planer vente til senere), men til sagen.

Vi har en svungen trappe op til førstesalen, der er omgivet af vægge, et vindue højt over gulvniveau mod ydervæggen, men ellers meget begrænset lysindfald.

"Forsiden" af trinnene er superflotte i mørkt træ under den dårlige hvide maling, som jeg har skrabet væk, selve trinoverfladen er prydet med en lyserød-lilla-hvid-grå spraglet plastmåtte.

Da jeg så træet, der lå under malingen, blev jeg overlykkelig og begyndte i min naivitet at drømme om en rustik trappe med de høje vægge beklædt med hvid-beige tapet, men det gik ikke.

Under plastmåtten ligger der spånplader eller lignende.

Er det overhovedet muligt, at der gemmer sig træ under spånpladerne, eller må vi simpelthen finde en anden løsning?

Har svært ved at tro, at trin kun af spånplade holder, så noget bærende burde findes under. Er det ikke nemmest at fjerne spånpladen, så du kan se, hvad der er under?

Skal se om jeg tør teste! :). Har små børn og små katte i huset, og det er en kamp at holde dem fra trappen! :).

Hvis jeg får fjernet spånet, så er der en risiko for, at jeg skal bygge et nyt trappetrin fra bunden, hvis der imod forventning ikke er noget under, ikke?

Tak for svar!

Tag et billede og læg op! Ved du hvor tykke trinene er?
Spån i sig selv burde ikke holde til at gå på, selv hvis de er 45mm tykke.

/Thomas

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.