Nu er det tid til at renovere en trappe, der går mellem 3 etager, og følgende spørgsmålstegn er dukket op, som jeg gerne vil modtage tips og råd om.
Nedenfor er billeder af trappen i nuværende form.
1. Foran på trappetrinene er der en lille kant, der er nogle millimeter højere end selve tæppet, dette er en smule ubehageligt at gå på.
Skal man slibe ned denne, så hele trappetrinene er i samme højde? Er der nogle problemer med dette?
3. Hvordan måler man trappetrinene ud, tager radius på trappetrinet og lægger nogle centimeter til og derefter bare skære dem til? Er der nogle tips og tricks, der er gode at kende?
4. Ville I lime tæppet fast, eller bruge både lim + søm?