Hej gænget,

Nu er det tid til at renovere en trappe, der går mellem 3 etager, og følgende spørgsmålstegn er dukket op, som jeg gerne vil modtage tips og råd om.
Nedenfor er billeder af trappen i nuværende form.
Trappeopgang med brune trin belagt med tæppe og hvide kanter, væg i baggrunden med fjernede tapetrester og en metal håndliste på højre side. Trætrappe med brun matbelægning og hvid kant; fokus på kantens højde i forhold til mattens overflade.

1. Foran på trappetrinene er der en lille kant, der er nogle millimeter højere end selve tæppet, dette er en smule ubehageligt at gå på.
Skal man slibe ned denne, så hele trappetrinene er i samme højde? Er der nogle problemer med dette?

2. Vi tænkte os at udskifte tæppet med et nålefilttæppe, nærmere bestemt dette: https://www.kilandsmattor.se/strong-antracit-875-nalfiltsmatta.html
Fungerer disse nålefilttæpper godt på en trappe, eller har de en tendens til at krølle sig op omkring hjørnerne?

3. Hvordan måler man trappetrinene ud, tager radius på trappetrinet og lægger nogle centimeter til og derefter bare skære dem til? Er der nogle tips og tricks, der er gode at kende?

4. Ville I lime tæppet fast, eller bruge både lim + søm?

Mvh
Pär Pettersson
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.