Hej.
Har revet gulvet op på vores punschveranda eller hvad man skal kalde det og tænkte nu at lave en form for renovering.

Som isolering har man brugt tørv, føles som om det måske ikke er særligt let at finde i dag, vil gerne renovere så tidstypisk som muligt, men samtidig så er der økonomi og bekvemmelighed med i regnestykket. Jeg tænkte simpelthen at begynde med at fylde den ydre uisolerede del med almindelig stenuld.
Men skal jeg have en form for pap i bunden, eller kan man lægge det direkte på?
Der går 2 varmerør i stål gennem tørven, jeg overvejede om man skulle turde lave en samling der til elementet, jeg har tænkt at placere i rummet, eller skal man forsøge at trække det over gulvet fra rummet ved siden af synes I?

Så tænkte jeg for at bygge lidt, lægge gulvspån, som jeg har liggende, og derefter et almindeligt fyrretræsgulv.

Noget jeg bør tænke på?

Modtager gerne forslag og idéer

MVH/

Har ingen input om selve renoveringen, men håber virkelig, at du tænker på at bruge den til sit rette formål - at drikke punsch!

• Synes
Kapten_Haddock
  • Laddar…
Ingen med lidt mere input.
Er jo stort set helt uvidende, når det kommer til byggeri, så lidt tips ville blive værdsat.

Satsuki
Hvad skulle formålet være med pap i bunden? Mener, pap forhindrer jo ikke fugt, isolerer ikke og det ser jo tæt ud i bunden, så du behøver det ikke for at holde stenulden på plads...

Forstår ikke helt konstruktionen dog, det ser ud som om du har et lag brædder under - er det i jorden, eller hvad findes der under? Og er det frostfrit, eller er det som en glaskarnap i gamle huse?

Er det originalrør, eller hvor gamle er de? Tænker på, at hvis de er gamle og svækkede, måske de giver sig, hvis man begynder at trække i dem...

Jeg ved ikke rigtig om punchveranda er den rette betegnelse.
Det som er isoleret er inde i huset det som ikke stikker ud.
Rørene er gamle stålrør sikkert fra begyndelsen 1923 men de ser generelt ud til at være i god stand men jeg tror jeg vil forlænge dem oven jorden i stedet for at risikere noget.

Angående pap så tænker jeg lidt på samme måde men der skader det på den anden side ikke at lægge det i bunden hvis man skulle få lyst til at rive noget udefra en gang eller sådan..

Tanken er jo at det skal isoleres bedre og stort set holde samme temperatur som resten af huset.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.