Hej. Nybagte husejere og skal nu tage fat på vores overetage (1 1/2-plans villa fra 1957). Vi vil gøre det til rimelig pris med tanke på alderen og hvordan det ser ud i øvrigt, men vægge, el, gulv osv. er vi i gang med.
Modtager gerne synspunkter eller kommentarer på nedenstående tanker:
1. Gulvet
Det er et knirkende spånlaminatgulv, der er relativt tykt. Vi overvejer at fjerne og lægge plankegulv eller lægge nyt klikgulv ovenpå. Alternativ 3 er at beholde det lidt og som budget for nuværende male gulvet.
2. Væggene
Har netop fjernet panel som vi ikke rigtig kunne lide, og dåserne stikker så ud et stykke. Antar at det bare er at gipse over og bruge en dims for at finde ud af hvor dåsehullerne er (bag gipspladen). Tips?
3. Væggene er som I ser delvis med mønstret tapet. Flå bort, gipse over eller spartle (hvilket jeg gjort tidligere men det tager jo en evighed).
Andre synspunkter? Vedhæfter lidt billeder af overetagen med dens kroge og hjørner.