Hej. Nybagte husejere og skal nu tage fat på vores overetage (1 1/2-plans villa fra 1957). Vi vil gøre det til rimelig pris med tanke på alderen og hvordan det ser ud i øvrigt, men vægge, el, gulv osv. er vi i gang med.

Modtager gerne synspunkter eller kommentarer på nedenstående tanker:

1. Gulvet
Det er et knirkende spånlaminatgulv, der er relativt tykt. Vi overvejer at fjerne og lægge plankegulv eller lægge nyt klikgulv ovenpå. Alternativ 3 er at beholde det lidt og som budget for nuværende male gulvet.

2. Væggene
Har netop fjernet panel som vi ikke rigtig kunne lide, og dåserne stikker så ud et stykke. Antar at det bare er at gipse over og bruge en dims for at finde ud af hvor dåsehullerne er (bag gipspladen). Tips?

3. Væggene er som I ser delvis med mønstret tapet. Flå bort, gipse over eller spartle (hvilket jeg gjort tidligere men det tager jo en evighed).

Andre synspunkter? Vedhæfter lidt billeder af overetagen med dens kroge og hjørner.
 
  • Fingerspids viser tykkelsen på et knirkende spånlaminatgulv, diskuteret i en renoveringstråd for at overveje udskiftning eller maling.
  • Ovanvåning under renovering med trägolv, väggar delvis utan tapet och materialrester på golvet, med snedtak och fönster.
  • Loftsrum under renovering med trægulv, delvist afskallet tapet på væggene, en hvid stol og malingsforsyninger spredt rundt omkring.
  • Væg med afmonteret panel, eksponerede elbokse og trægulv; værktøj og snavs spredt over gulvet.
  • Vægoverflade med udsat el-dåse i et rum med trægulv, del af renoveringsprojekt fra 1957.
  • En hvid væg med struktureret tapet i et rum med skygger.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.