Eller snarere er det vel tagrenden som skal renoveres. Der er to-tre huller på forskellige steder i tagrenden. Ser ud som om tidens tand ganske enkelt har tæret hul i renden. Kan man reparere dette med en form for "lapning" af hullerne eller på en anden måde? Eller skal man udskifte det hele?

Kobber er dyrt så renovere kan være en genvej. Hvordan ser renden ud der, hvor der ikke er hul?
Hårdlodde/lappe fra indersiden burde fungere.

Håndværkere er også dyre, ligesom kobber omtrent :D

Ikke så farligt store huller, mere udstrakte smalle huller på to steder, de er måske som mest 1 cm brede og 6-12 cm lange (øjemålet).
Fik tips i dag om at bruge plastic padding kemisk metall sammen med glasfibervæv i dag som måske kan fungere.

Midlertidigt fungerer det sikkert. Men hvis kobberen er så dårlig nogle steder nu, så varer det ikke længe, før det er det overalt.

Efter nøje undersøgelser viste det sig, at det slet ikke er nogen kobberrør, men flot malede blikrør...
Jeg har nu repareret dem med plastic padding, glasfiber og lidt sølv-tape, naboerne vil nok blive chokerede. Under alle omstændigheder ser det ikke ud til at være en god løsning, så det bliver nok nødvendigt at udskifte det hele. Spørgsmålet er så, hvorfor skal man ikke bare købe plastik, er der nogen fordel med blik? udover udseendet?

Plast :x ,ungefär som plastlister indendørs:x
Spørgsmålet er, hvor længe tagrender overlever udendørs kontra render i metal.

Västerhaninge 17 sagde:
Plast :x ,ungefär som plastlister indendørs:x
Spørgsmålet er, hvor længe tagrender overlever udendørs i forhold til render i metal.
Sjovt du undrer dig altså over det samme som jeg :rolleyes:

Min erfaring siger, at pladen overlever plasten.

Staffans2000
Plade ruster - plast revner.

Staffan

Plast revner, falmer, og limen i samlingerne plejer at slippe. Er de overhovedet billigere?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.