Har lige begyndt at renovere vores lejlighed, som er bygget et sted i 1920'erne, tror jeg.
Gennemgående i lejligheden var der malet, knoppet struktur tapet (sådan med savsmuld), som jeg bare ikke kunne leve med.
Da jeg vil have malede vægge, var min plan at rive tapetet ned, spartle og male.
Sagt og gjort, da fire lag tapet var fjernet, kom jeg ned til noget, jeg troede var en letbetonvæg, men som viste sig at være en klasongvæg med træstomme. Desværre er pudset meget porøst, og store partier puds falder ned og blotter rørmåtten.
Nu er spørgsmålet, skal man kaste sig over at forsøge at reparere pudset med kalkpuds (?) og så spartle over, eller er det bedst at fjerne al puds ned til træstammen og skrue gipsplader på?
Hvis nogen har erfaring med sådan en væg, skriv gerne tips om, hvordan jeg skal gøre det.
Da det er første gang, jeg renoverer, tager jeg imod alle tips med glæde
