Hej.
Jeg går og overvejer at renovere den gamle del af huset, som er helt færdig, ca. 4x7m. Den store del er tilsyneladende en tilbygning. Det har regnet ind i ca. 30 år, så gulvet er sunket nogle steder og råddent andre steder. Væggene er ikke i bedre stand. Jeg tænkte på at rive det hele ned og bygge nyt, men det lader til, at det ikke er muligt, jeg må rive men ikke bygge nyt. Så nu overvejer jeg at renovere en væg ad gangen. Den gamle del af huset regnes som et sekundært areal, det har været en gammel butik, og den tidligere ejer brugte det som et værksted. Jeg overvejer, om jeg skal fjerne hele gulvet, isolere og derefter støbe med gulvvarme. Bygge nye trævægge indefra og isolere, fjerne trappen, forberede til en garageport. Når jeg får lyst, kan jeg rive de ydre vægge og bygge nye, så de passer til husets mål og til sidst skifte taget. Det er et valset pladetag nu med lav hældning, der lækker. Jeg har også overvejet at bygge væggene i leca, men så skal jeg rive en væg ad gangen og støbe en sokkel, så lecaen har noget at stå på. Der er en stenkant rundt nu, som er pudset og i dårlig stand, tæt på at falde sammen bagtil. Er der nogen, der har lavet noget lignende? Hvordan skal man begynde, jeg har brug for at diskutere nogle idéer.
Mvh
Jeg går og overvejer at renovere den gamle del af huset, som er helt færdig, ca. 4x7m. Den store del er tilsyneladende en tilbygning. Det har regnet ind i ca. 30 år, så gulvet er sunket nogle steder og råddent andre steder. Væggene er ikke i bedre stand. Jeg tænkte på at rive det hele ned og bygge nyt, men det lader til, at det ikke er muligt, jeg må rive men ikke bygge nyt. Så nu overvejer jeg at renovere en væg ad gangen. Den gamle del af huset regnes som et sekundært areal, det har været en gammel butik, og den tidligere ejer brugte det som et værksted. Jeg overvejer, om jeg skal fjerne hele gulvet, isolere og derefter støbe med gulvvarme. Bygge nye trævægge indefra og isolere, fjerne trappen, forberede til en garageport. Når jeg får lyst, kan jeg rive de ydre vægge og bygge nye, så de passer til husets mål og til sidst skifte taget. Det er et valset pladetag nu med lav hældning, der lækker. Jeg har også overvejet at bygge væggene i leca, men så skal jeg rive en væg ad gangen og støbe en sokkel, så lecaen har noget at stå på. Der er en stenkant rundt nu, som er pudset og i dårlig stand, tæt på at falde sammen bagtil. Er der nogen, der har lavet noget lignende? Hvordan skal man begynde, jeg har brug for at diskutere nogle idéer.
Mvh
Jeg må tænke lidt mere over, hvordan jeg skal gribe det an. Støber jeg en plade, så bliver stenkanten rundt om tilbage, og jeg må efterfølgende fjerne den og støbe en ny, det bliver lidt besværligt, men men. Garageporten er til for at kunne køre mine maskiner ind.H heimlaga sagde:
Klik her for at svare
