4,190 læst ·
8 svar
4k læst
8 svar
Rejse indervæg mellem spær på overetage, hvordan gøre?
Hej,
Skal lave om vores overetage på vores 1,5 plans villa.
Har revet ned det, der sad før, men har nu stødt på en overvejelse.
Jeg skal sætte en væg op, og den kommer til at stå mellem to spær, hvordan gør man så?
Skal man regle på længden mellem spærene, eller hvordan gør man?
Eller skal man tilpasse indervæggene til spærenes placering?
Tak på forhånd!
Skal lave om vores overetage på vores 1,5 plans villa.
Har revet ned det, der sad før, men har nu stødt på en overvejelse.
Jeg skal sætte en væg op, og den kommer til at stå mellem to spær, hvordan gør man så?
Skal man regle på længden mellem spærene, eller hvordan gør man?
Eller skal man tilpasse indervæggene til spærenes placering?
Tak på forhånd!
Hej!Rickard.ag sagde:
Tak for hurtigt svar.
Mellem tagspærene er der kun isolering og plastik, så intet at fæstne nogen reglar i.
Jeg kunne i øvrigt sætte osb imellem, ville det fungere?
Tanken var at sømme panel og fæste i tagspærene, så har det været tidligere. Men i det rum, hvor problemet er, skal vi have badeværelse, så jeg skal vel sætte lidt plastmåtte et stykke op ad skråtaget tænkte jeg. Man ved jo aldrig, i hvilken retning ungerne sprøjter med bruseren i badekarretRickard.ag sagde:
For at tydeliggøre det en smule vedhæfter jeg et billede, mellemvæggen skal altså være der, hvor den røde streg er.J jonas_720 sagde:
Normalt sætter man vel gitterpanel c300 eller lignende på spærene og derefter overfladelaget i gitterpanelet. Så bliver der også færre punkteringer i dampspærren!
Men ellers fungerer det sikkert aldeles udmærket at fastgøre væggen i panelet.
Er det vådrum, hvor du skal have plastgulv eller anden fugtspærre, ville jeg lave kortling alt. bruge gitterpanel.
Men ellers fungerer det sikkert aldeles udmærket at fastgøre væggen i panelet.
Er det vådrum, hvor du skal have plastgulv eller anden fugtspærre, ville jeg lave kortling alt. bruge gitterpanel.
Tak for dit svar.G Gukken sagde:Normalt sætter man vel glespanel c300 eller lignende på spær og derefter overfladen i glespanelen. Så bliver der også færre punkteringer i dampbremsen!
Men ellers fungerer det sikkert rigtig godt at fastgøre væggen i panelet.
Er det vådrum, hvor du skal have plastmatte eller anden fugtspærre, ville jeg kortla alt. Brug glespanel.
Men hvis jeg sætter glespanel, så kommer den jo til at ligge og eftersom panelet skal være vandret, så bliver det vel lidt mærkeligt, når man skal montere det?
Det bedste alternativ lader til at være at sætte panelet først og så skrue reglarna i det.
Går min tanke med osb eller plyfa mellem spær helt væk?
Klik her for at svare