skal bygge til garaget til foråret 4000x7500mm med pulttag, som forbindes med det eksisterende garage. Jeg har en klar plan for, hvordan jeg skal rejse alle væggene undtagen den, hvor der skal være en afveksling. Er der noget, man skal tænke på?

Væggen med afvekslingen er 3400mm høj. Er det lettere at lave 4 vægge, som er 2400mm, og så placere afvekslingen, så den er i samme højde som remmen på 2400mm? Derefter bygge de resterende stående spanter for at nå op til 3400mm og spærene? Billedet viser omvendt, at bærelinjen og remmen ligger på 3400mm.

Nogen, der har gode tips? Eller overtænker jeg bare.

• Tegning af garageudvidelse med pulpettag, hvor bjælkerne og hammerbåndet er placeret i 3400mm højde, forbundet med eksisterende garage.
P
Det bliver mere stabilt med gennemgående stolper, har du nogen beregning på limtræsbjælkerne du har over portåbningerne?

Rejäl sagde:
Det bliver mere stabilt med gennemgående stolper, har du nogen beregning på limtræsbjælkerne du har ovenfor portåbningerne?
Okay. Nej tagspærene bliver 45x220 cc600 samt en indfældet bæreline også 45x145 før hammerbånd. Så en 90x225 bjælke som af ævxlning. 90x90 limtræspiller.

P
N Niklaspe sagde:
Okej. nä takåsarna blir 45x220 cc600 samt en infälld bärlina också 45x145 innan hammarband. sen en 90x225 balk som aväxxling. 90x90 limträpelare.
Har någon regnet på 90x225 balken lyder lidt klent afhængigt af hvilken snøzone du bor i?

Rejäl sagde:
Har någon regnet på 90x225 balken lyder lidt spinkelt afhængig af hvilken snezone du bor i?
3.0, regner ud at jeg ville kunne klare mig med dobbelte 45x220 skruelimet med. Tagspærene er jo som sagt på cc600 og 45x220. Måske går op på en 90x270 for at gardere mig. 14 graders hældning.

P
N Niklaspe sagde:
3.0, regner ud, at jeg ville klare mig med dobbelte 45x220 skrue-limede med. Tagspærene er jo som sagt på cc600 og 45x220. Måske går jeg op til en 90x270 for at sikre mig.
Men tagrammerne har ingenting med bjælken at gøre, jeg tror ikke, at to skrue-limede 45x225 er nok desværre, du har brug for en konstruktionsberegning på det, og erfaringen siger, at du har brug for en limtræ alternativt en ståldrager, hvis man vil...

• Synes
hempularen
  • Laddar…
Rejäl sagde:
Men tagrammerne har ikke noget med bjælken at gøre, jeg tror ikke at to skrue-limede 45x225 er nok desværre, du har brug for en konstruktionsberegning på det, og erfaringen siger, at du har brug for en limtræ eller alternativt en stålbjælke, hvis man vil..
Forestil dig at det er garageporte i stedet, men at åbningen er 2m mellem understøtningerne.

P
Du må bede nogen, der kan regne på det!

Rejäl sagde:
Du må bede nogen om at regne på det!
Er ikke ude efter at regne på det. Læs mit spørgsmål.

P
N Niklaspe sagde:
Är inte ute efter att räkna på det. Läs frågan min.
Det har jeg allerede svaret på.

Den anden mulighed jeg tænkte på var denne.

• 3D-model af en vægkonstruktion med åbning, set som et forslag til et konstruktionsprojekt.
Rejäl sagde:
Du må bede nogen, der kan regne på det!
140x270 limträbalk fået svar

P
N Niklaspe sagde:
140x270 limträbalk fået svar
Der ser du det er noget godt kraftigere end to gulvbjælkelag som man skrivninger!

Rejäl sagde:
Der kan du se, det er noget godt kraftigere end to gulvbjælker, som man skriver!
så oven afvekslingen ser det godt ud ifølge billedet?

P
N Niklaspe sagde:
så oven afvekslingen ser de bra ud ifølge billede?
Jeg ville have haft hele stolper ved siden af portene..

• Synes
Niklaspe
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.