2,122 læst ·
18 svar
2k læst
18 svar
Rejse garagevæg med bjælkeudskiftning i.
skal bygge til garaget til foråret 4000x7500mm med pulttag, som forbindes med det eksisterende garage. Jeg har en klar plan for, hvordan jeg skal rejse alle væggene undtagen den, hvor der skal være en afveksling. Er der noget, man skal tænke på?
Væggen med afvekslingen er 3400mm høj. Er det lettere at lave 4 vægge, som er 2400mm, og så placere afvekslingen, så den er i samme højde som remmen på 2400mm? Derefter bygge de resterende stående spanter for at nå op til 3400mm og spærene? Billedet viser omvendt, at bærelinjen og remmen ligger på 3400mm.
Nogen, der har gode tips? Eller overtænker jeg bare.
Væggen med afvekslingen er 3400mm høj. Er det lettere at lave 4 vægge, som er 2400mm, og så placere afvekslingen, så den er i samme højde som remmen på 2400mm? Derefter bygge de resterende stående spanter for at nå op til 3400mm og spærene? Billedet viser omvendt, at bærelinjen og remmen ligger på 3400mm.
Nogen, der har gode tips? Eller overtænker jeg bare.
Men tagrammerne har ingenting med bjælken at gøre, jeg tror ikke, at to skrue-limede 45x225 er nok desværre, du har brug for en konstruktionsberegning på det, og erfaringen siger, at du har brug for en limtræ alternativt en ståldrager, hvis man vil...N Niklaspe sagde:
Forestil dig at det er garageporte i stedet, men at åbningen er 2m mellem understøtningerne.Rejäl sagde: