Så var det snart tid til at tænke på opregulering af indervægge på vores overetage.
Når jeg har læst lidt om netop dette arbejde, så anbefaler nogle, at man skal bruge en form for gummidug/isolationsdug. Denne dug skal klemmes under/bag reglerne, når man fæstner disse mod gulv, loft og støttebensvægge. Jeg antager, at det handler om at mindske lydtransporten gennem vægkonstruktionen.
Hvordan plejer man egentlig at gøre i praksis?
Når jeg har læst lidt om netop dette arbejde, så anbefaler nogle, at man skal bruge en form for gummidug/isolationsdug. Denne dug skal klemmes under/bag reglerne, når man fæstner disse mod gulv, loft og støttebensvægge. Jeg antager, at det handler om at mindske lydtransporten gennem vægkonstruktionen.
Hvordan plejer man egentlig at gøre i praksis?
Du mener ikke syllbånd, som man bruger mellem grunden og væggene? Den er til for at hindre fugt i at vandre op i syllen, og for at stoppe træk/isolere. Men man kan måske bruge gummibånd i indervægge også, hvis man er bange for, at strukturlyd skal forplante sig for meget.
http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=5266
går udmærket, bedre tror jeg er den ca 3mm tykke rullen i liggeunderlags kvalitet
har anv begge til indvendige vægge mod btg gulvet
går udmærket, bedre tror jeg er den ca 3mm tykke rullen i liggeunderlags kvalitet
har anv begge til indvendige vægge mod btg gulvet
Ja, da jeg byggede til garagen, brugte jeg en sylstrimmel af tjærepap-lignende kvalitet netop for at stoppe fugt og træk.
Men i dette tilfælde, hvor jeg skal montere indervægge på overetagen, synes jeg ikke, at der bør være hverken fugt eller træk.
Så den grund jeg kan se, er, at man bruger en form for strimmel til at stoppe lyd med, hvis det nu er nødvendigt?
Man kan jo overveje, om det har så stor effekt, hvis man har en indvendig dør midt på væggen?
Men i dette tilfælde, hvor jeg skal montere indervægge på overetagen, synes jeg ikke, at der bør være hverken fugt eller træk.
Så den grund jeg kan se, er, at man bruger en form for strimmel til at stoppe lyd med, hvis det nu er nødvendigt?
Man kan jo overveje, om det har så stor effekt, hvis man har en indvendig dør midt på væggen?
Klik her for at svare