Holder nu på med at opsætte indvendige vægge i mit hus. Anvender stålskenner ved gulv og i loft og stående 70 mm træregler på cc 600 mm, væggene skal beklædes med osb og gips. Er nu kommet til et rigtigt specialhjørne hvor tre vægge mødes ligesom "treriksröset". Hvordan ville I have opsat dette/gå til værks? Gætter på at der findes lige så mange måder som der findes tømrere, men det ville være sjovt at se hvordan I tænker.

• Plantegning af et hus med værelser markeret som "SOV" og "WCD", viser detaljeret opbygning af et hjørne hvor tre vægge mødes.

Bedste svar

Jeg ville have kørt med metalprofilerne som du gør og derefter profileret dem, så de mødes, hvor væggene mødes. Derefter skubbet træstolperne sammen, hvor de stopper i det indre hjørne, eventuelt isoleret inden du trykker den sidste stolpe sammen. Derefter brugt et bøjelig metalbånd, som man plejer at bruge i visse tilfælde ved gipsning, det er 100mm bredt og kan købes på rulle. Bukket det i hvert hjørne og skruet stolperne sammen med det, hvilket giver et skarpt hjørne fra alle retninger, både stærkt og gør det lettere med både OSB og gips bagefter.

• Synes
Elkillen90
  • Laddar…
E Månskensbonden90 sagde:
Hvordan ville I have reglet dette op/gået til værks? Gætter på, at der findes lige så mange måder som der er tømrere, men det ville være sjovt at se, hvordan I tænker.
Er det ikke at gøre det hele unødigt kompliceret med disse skrå vægge og døre?
Jeg synes, det ser ud som om, at to døre på linje ved siden af hinanden lige præcis ville få plads.

KnockOnWood KnockOnWood sagde:
Er det ikke at gøre det hele unødvendigt kompliceret med disse skråvægge og døre?
Jeg synes, det ser ud som om to døre i linje ved siden af hinanden lige præcis ville få plads.
Så bliver der ingen regel mellem dørkarmene, men det bliver næste dørkarm tæt på dørkarmen, typisk 20 mm luft imellem.

Demmpa Demmpa sagde:
Då bliver det ingen regel mellem dørkarmene, men det bliver den næste dørkarm mod dørkarm, typ 20mm luft imellem.
Eller måske mindsk ned den ene eller begge døre til 80-centimeters.

Det bliver diagonale vægge. Har indkøbt vikbånd af plåt. Bliver nok til at tegne det hele op på gulvet først og derefter gøre som p olsson skrev.

• Synes
P_Olsson
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.