Holder nu på med at opsætte indvendige vægge i mit hus. Anvender stålskenner ved gulv og i loft og stående 70 mm træregler på cc 600 mm, væggene skal beklædes med osb og gips. Er nu kommet til et rigtigt specialhjørne hvor tre vægge mødes ligesom "treriksröset". Hvordan ville I have opsat dette/gå til værks? Gætter på at der findes lige så mange måder som der findes tømrere, men det ville være sjovt at se hvordan I tænker.
Bedste svar
Jeg ville have kørt med metalprofilerne som du gør og derefter profileret dem, så de mødes, hvor væggene mødes. Derefter skubbet træstolperne sammen, hvor de stopper i det indre hjørne, eventuelt isoleret inden du trykker den sidste stolpe sammen. Derefter brugt et bøjelig metalbånd, som man plejer at bruge i visse tilfælde ved gipsning, det er 100mm bredt og kan købes på rulle. Bukket det i hvert hjørne og skruet stolperne sammen med det, hvilket giver et skarpt hjørne fra alle retninger, både stærkt og gør det lettere med både OSB og gips bagefter.
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Er det ikke at gøre det hele unødigt kompliceret med disse skrå vægge og døre?E Månskensbonden90 sagde:
Jeg synes, det ser ud som om, at to døre på linje ved siden af hinanden lige præcis ville få plads.
Så bliver der ingen regel mellem dørkarmene, men det bliver næste dørkarm tæt på dørkarmen, typisk 20 mm luft imellem.KnockOnWood sagde:
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Det bliver diagonale vægge. Har indkøbt vikbånd af plåt. Bliver nok til at tegne det hele op på gulvet først og derefter gøre som p olsson skrev.
Klik her for at svare

