Hej, mit første indlæg her efter mange dages surfing på forummet, som jeg synes er meget givende.

Jeg har planer om at bygge en indervæg, men loftet er gipspladeloftet (ved ikke, hvor meget det er sænket, men kan gætte på mindst 20 cm). Jeg er ikke særlig kyndig, men jeg ved, at jeg ikke kan sætte reglen direkte på gipsen, da det kan blive løst efter et stykke tid, men hvad gør jeg så?
Skal jeg prøve at finde bjælkerne, som loftgipsen sidder på, og i så fald hvordan? Eller skal man rive hele loftet ned og kigge :-(.
Jeg kan også tilføje, at hvis jeg trykker lidt let på loftet, bevæger det sig lidt, det føles altså ikke meget stabilt.
 
Ved du hvorfor loftet er sænket? Ønsker du den højde? Foreslår at du river det indvendige loft ud, ellers enten i hele rummet eller på den ene side af din nye indvendige væg.
 
Mikael_L
Velkommen til forummet!

rammos sagde:
Kan også tilføje, at hvis jeg trykker lidt let på taget, bevæger det sig lidt, altså det føles ikke supersolidt.
Ikke så godt eller sjovt at bygge en skillevæg mod et tag, der ikke er stabilt, så først bør du undersøge konstruktionen lidt mere.

Finder du ud af, at det er nogenlunde stabilt, skal du finde bjælker eller spredte paneler, som gipsen er skruet i. Så kan du bruge en bjælkesøger, og enten lede efter bjælker eller bruge metal-funktionen og lede efter skruerne (eller metalbjælker, hvis det er sådanne).
Nogle gange kan man også finde skruen med en magnet.
 
Jeg tror, at loftet er sænket pga ventilationon. Ok jeg undersøge lidt, hvordan det hele er bygget, kan man leje en god regelsøger hos Tiderman eller en anden virksomhed? hvad jeg har læst så er ikke de billigere noget at have.
 
En anden måde er at søge over loftet med en magnet, man kan normalt finde gipsskruerne og da naturligvis...................reglarna:)......hole-in-one magneten fungerer fint til dette, men også en almindelig magnet burde fungere.........
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.