Vores hall på 6 kvm har nylagt træbjælkelag reglet 60 cc.
På dette 22mm spånplader.

Kan jeg lægge klinker direkte på nu, eller skal jeg gipse inden? I så fald, skal det være en 13mm eller dobbelte?
 
Gulvgips og mange skruer. Det lægger næsten altid vennen, som er kakelsætter. Forsøg at lægge kortsidesamlingerne, så de ligger, hvor reglerne ligger.
Den er 13mm.
 
BKR foreskriver bøjningsstivhed mindst svarende til 22mm spånplade på cc30, og da skal spånpladen være limet og skruet.

Jeg foreslår, at et lag gulvgips lægges oven på spånpladen (som er ordentligt skruet i bjælkerne) og at gulvgipsen hellimes på spånpladen. Skruerne kan du ignorere, hvis du hellimer, det sidder som bjerget alligevel.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.