Hej, skal bygge en espalier øverst i trappen og har forstået at mellemrum mellem ribberne ikke må overstige 10cm.
Jeg undrer mig over, om der findes nogle regler for, hvor elastiske ribberne må være? Mine ribber er 26 x 80 mm i eg. Det bliver noget værre bøvl at kløve og lime og høvle, så de bliver bredere!
 
Åsa Lund
Måske findes der en regel et sted, men det føles irrelevant. Reglen er for at børn ikke skal kunne stikke hovedet ind i sprækken og sidde fast. Hvis du tænker ud fra det, får du nok selv en fornemmelse af, hvad der er ok.
 
  • Synes
BirgitS
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund sagde:
Måske findes der en regel et sted, men det føles irrelevant. Reglen er til for at børn ikke skal kunne stikke hovedet ind i sprækken og sidde fast. Hvis du tænker ud fra det, så får du nok selv en opfattelse af, hvad der er ok.
min tanke er, at hvis tremmerne er for bløde, så kan man let bøje dem fra hinanden, og så er mellemummet jo mere end 10 cm!
 
Åsa Lund
Hvor meget kan et barn bøje?
 
Ved ikke!
Jeg tænkte bare et skridt længere når det gælder afstanden!
 
Sæt dem tættere sammen bare så gør det ikke noget, hvis de kan bøjes lidt.
 
  • Synes
BirgitS og 1 anden
  • Laddar…
Det bliver nok sådan, jeg gør
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.