Hej.
Jeg har en ydervæg, der ikke er helt lige (huset bygget i -45), hvor jeg har tænkt mig at sætte reglar op med 45'ere for på den måde at få en lige væg. Jeg benytter også lejligheden til at isolere lidt, og en elektriker skal trække noget el. Dog til hovedspørgsmålet.
Hvordan skal jeg gå frem for at finde "den del, der stikker mest ud"? Det bør være minimumsværdien, dvs. 45 mm fra den eksisterende væg. Derefter bør maksimumsværdien være 45+x mm, hvor x er ukendt, og jeg skal lægge afstandsstykker mellem eksist. væg og reglar. Jeg har tænkt over det, men er helt novice, når det gælder "opmåling" af sådanne problemer.
Mvh
Peter
Jeg har en ydervæg, der ikke er helt lige (huset bygget i -45), hvor jeg har tænkt mig at sætte reglar op med 45'ere for på den måde at få en lige væg. Jeg benytter også lejligheden til at isolere lidt, og en elektriker skal trække noget el. Dog til hovedspørgsmålet.
Hvordan skal jeg gå frem for at finde "den del, der stikker mest ud"? Det bør være minimumsværdien, dvs. 45 mm fra den eksisterende væg. Derefter bør maksimumsværdien være 45+x mm, hvor x er ukendt, og jeg skal lægge afstandsstykker mellem eksist. væg og reglar. Jeg har tænkt over det, men er helt novice, når det gælder "opmåling" af sådanne problemer.
Mvh
Peter
En mulighed er jo at slå op 45'erne og derefter lægge passet over og se, hvor det hælder, så finder du jo, hvor lige er. Så lægger du strimler med masonit på lægterne, så du får lige på væggen, og sætter OSB mod strimlerne og så gips på det.
Medlem
· Västra Götaland
· 970 indlæg
Eller så anskaffer du stålskenor som du bruger i væg og loft og skubber dine regler ind i. Begynder du med to (stående) regler, en i hver ende, så kan du ret let justere dig i vater med et godt vaterpas.
Medlem
· Västra Götaland
· 970 indlæg
Jeg skrev væg. men mener jo selvfølgelig gulv.:blushing:
Klik her for at svare