Er i gang med at indrette loftet på vores "1.5-plan". Huset blev købt som forberedt til overetage.
Har lagt bjælker under det kommende badeværelse for at få cc30. Købte c24 220x45, hvilket ifølge tegningerne er det samme som ligger der tidligere.
Efter at have lagt dem løst for at lette for VVS'eren, som kommer på onsdag, opdager jeg, at der er en forskel på 4-5 mm i højden mellem de eksisterende bjælker og dem, jeg har lagt på plads.
De nye måler lidt over 220 mm, de eksisterende knap 220 mm.
Tips til hvordan man udligner dette før det kommende gulvspån?
Har lagt bjælker under det kommende badeværelse for at få cc30. Købte c24 220x45, hvilket ifølge tegningerne er det samme som ligger der tidligere.
Efter at have lagt dem løst for at lette for VVS'eren, som kommer på onsdag, opdager jeg, at der er en forskel på 4-5 mm i højden mellem de eksisterende bjælker og dem, jeg har lagt på plads.
De nye måler lidt over 220 mm, de eksisterende knap 220 mm.
Tips til hvordan man udligner dette før det kommende gulvspån?
Det er lidt besværligt det der med at de krymper (for det gør de). Problemet er, at de desuden krymper lidt forskelligt. Det bedste er nok at montere dem nu, lade det tørre nogle måneder for så, inden du limskrue dem på gulvspånet, høvle dem, som stikker op.
Forstår hvis du ikke kan vente så længe.
Forstår hvis du ikke kan vente så længe.
Tja, lad tørre og høvle så den forskel af, som er tilbage.
En billig elhøvl klarer nok jobbet galant, øv dig på lidt andre skraldestykker først, hvis du ikke har elhøvlet tidligere.
http://www.jula.se/elhyvel-600w-030002
Bliver det dårligt/ujævnt høvlet, kan du vel lægge den høvlede side nedad ellers?
En billig elhøvl klarer nok jobbet galant, øv dig på lidt andre skraldestykker først, hvis du ikke har elhøvlet tidligere.
http://www.jula.se/elhyvel-600w-030002
Bliver det dårligt/ujævnt høvlet, kan du vel lægge den høvlede side nedad ellers?
Reglarne kommer til at ligge ca. 2 uger til, inden gulvspånpladerne skal på, og så skal tømrerne isolere skunkvæggen.
Ringede til tømreren i dag, og han talte om fugtighed i træværket. Spørgsmålet er, hvad det kan blive for konsekvenser fremover. Er der nogen, der tør give et gæt?
Ringede til tømreren i dag, og han talte om fugtighed i træværket. Spørgsmålet er, hvad det kan blive for konsekvenser fremover. Er der nogen, der tør give et gæt?
Hvis du med konsekvenser mener fugten i sig selv, så er det ingen som helst problemer, det tørrer ud. Konsekvenserne bliver jo nu, når du lægger spånet, det vil kun ligge på de nye regler, og så er de jo meningsløse.
Lad dem tørre, så længe du kan, og kløv dem ned til den rigtige højde, før du monterer dem. Der er ikke så meget andet at gøre, som jeg ser det. Tror ikke du kan få fat i møbeltørret 2"x9".
Lad dem tørre, så længe du kan, og kløv dem ned til den rigtige højde, før du monterer dem. Der er ikke så meget andet at gøre, som jeg ser det. Tror ikke du kan få fat i møbeltørret 2"x9".
Klik her for at svare