Er i gang med at sænke mit loft af beton og har bygget en ramme rundt om rummet, nu skal jeg lægge flere regler og overvejer, om jeg kan fortsætte med cc1200?
Jeg bruger 45x45 og 8x100 spigpløk hvert 70. cm cirka. Derefter skal der på lægter cc30 og så gips.
Jeg bruger 45x45 og 8x100 spigpløk hvert 70. cm cirka. Derefter skal der på lægter cc30 og så gips.
Senest redigeret:
Blander millimeter og centimeter helt vildt ser jeg... men I forstår nok 
Japp!
Bliver det ikke vældans langt mellem fastgørelsespunkterne i glesen, hvis der går 120 imellem dem?
Jeg ville nok have sat cc60 og derefter gleset med cc30. Men jeg ved ikke, hvad jeg taler om, så det er bare et gæt.
Jeg ville nok have sat cc60 og derefter gleset med cc30. Men jeg ved ikke, hvad jeg taler om, så det er bare et gæt.
Det kommer til at fungere med c/c 1200. Det er jo den afstand, der er standard på tagspær i et hus, og jeg har aldrig hørt om et loft, hvor glespanelet er løsnet.RetepG sagde:
Regl derefter glesen som RetepG skriver med c/c 300 så bliver det godt, muligvis at du skulle have noget længere skrue til reglar, så det sidder lidt bedre. Med 70 mm skrue er der jo ikke mere end 25 mm, der går ind i underlaget. Man plejer at have som regel, at en skrue bør være mindst dobbelt så lang som tykkelsen på tømmeret, man skal skrue op, altså i dit tilfælde mindst 90 mm.
Edit: Læste lidt sjusket, du spikrede visst op findesne, så er der jo ingen nytte med det råd, jeg gav dig. Dog mener jeg, at jeg har læst et sted, at når man spikrer træ i beton, skal man ikke have for lang spiker, træets længde+20 mm mener jeg, det var.
Senest redigeret:
Så godt! Længden på sømpluggen er 100 mm, og det ser ud til at bide ordentligtOla78 sagde:Det kommer til at fungere med c/c 1200. Det er jo den afstand, der er standard på tagspær i et hus, og jeg har aldrig hørt om et loft, hvor gipspladerne er løsnet.
Reglér derefter gipspladerne som RetepG skriver med c/c 300, så bliver det godt, måske skal du have nogle længere skruer til reglerne, så de bider lidt bedre fast. Med 70 mm skruer er det jo ikke mere end 25 mm, der går ind i underlaget. Man plejer at have som regel, at en skrue bør være mindst dobbelt så lang som tykkelsen på træet, man skal skrue op, altså i dit tilfælde mindst 90 mm.
Edit: Læste lidt sjusket, du sømmede visst reglerne op, så er det jo ingen nytte med det råd, jeg gav dig. Dog har jeg for mig, at jeg har læst et sted, at når man sømmer træ i beton, skal man ikke have for lange søm, træet længde +20 mm har jeg for mig det var.
OK tak for tipsene drenge! Jeg smækker et par ekstra spigplugg imellem de eksisterende i og med at afstanden mellem reglarne bliver ret lang.
Klik her for at svare