Øhm... udtrykte mig lidt for vagt... 
Jeg tænker at montere en regel UD til en væg.
Det er en slags betonvæg, der var bag en pudset overflade.
Der tænkte jeg at sætte en regel op og skrue en spånplade fast for at jævne overfladen i forhold til de øvrige vægpartier.
Hvilke dimensioner findes pladeregler i?
Fungerer disse med spån?
45x45-reglen bliver i hvert fald alt for dyb, og man skal sætte 13's spån ovenpå...
Jeg tænker at montere en regel UD til en væg.
Det er en slags betonvæg, der var bag en pudset overflade.
Der tænkte jeg at sætte en regel op og skrue en spånplade fast for at jævne overfladen i forhold til de øvrige vægpartier.
Hvilke dimensioner findes pladeregler i?
Fungerer disse med spån?
45x45-reglen bliver i hvert fald alt for dyb, og man skal sætte 13's spån ovenpå...
Det er muligt, at det kan fungere med en lægte (1x2") men de 20 millimeterne, som du sparer, er vel ikke så meget? Tanken med at regle en væg op er jo, at den skal blive ret, og hvis man går for meget ned i dimension, så bliver det let noget andet. Desuden er det jo sådan, at du skal have nok til at skrue spån i. Jeg tror, det absolut nemmeste er at bruge en 2x2", men det er muligt, at du kan få det til at fungere med en 1x2" også. Pladeregler ville jeg nok ikke anbefale!
Træregler, spånplade i en KÆLDER - jeg ville ikke have valgt en sådan løsning uanset hvor tør en kælder jeg havde. Puds den op i stedet.
Klik her for at svare