Hej!

I kælderen på mit sokkelhus renoveres der et badeværelse. Gulvet er blevet brudt op, og snart skal der støbes et nyt gulv med gulvvarme. For at bestemme gulvafløbenes præcise position skal jeg bestemme, hvordan jeg skal gøre her...

Mindst en indervæg skal blotlægges for at få plads til lidt rør. For at gøre det nemt for mig, overvejer jeg at blotlægge i det mindste en væg mere, som er en ydervæg. Væggen er af letbeton, og jordniveauet udenfor er på samme niveau som gulvoverfladen indendørs. Risikerer jeg nogen form for fugtproblemer, hvis jeg blotlægger også denne ydervæg? Jeg tænker, at der på en eller anden måde kan dannes fugt bag den opbyggede væg og den eksisterende ydervæg, som ikke kommer ud derfra.

Diagram der viser en snittegning af en ydervæg i letbeton og fundamentskonstruktion, med gul- og rødmarkerede sektioner op til jordniveau.
Den gulmarkerede er væggen over jorden. Den rødmarkerede er væggen og sålen under jorden. Jordniveauet er det samme som gulvoverfladens niveau. Under det støbte gulv ligger der nederst 10 cm Isodrän-skive, derefter 10 cm celleplast, radondug, og derefter 10 cm celleplast. Ovenpå det ligger så betongulvet. I badeværelset bliver der tæt lag og fliser.

surris
Pladeregel?

• Synes
Choom
  • Laddar…
surris mattias1jonsson sagde:
Plåtregel?
Ja det er vel tanken. Hvad der end fungerer. Man skal jo få sætte gips også i badeværelse nu, men tror jeg alligevel kører våtrumsskiva med.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.