Hej!
Vi er i gang med at renovere og har fjernet et gammelt indbygget skab, som stod op ad skorstenen og en del af bagsiden af køkkenet (som I kan se på billedet). Vi overvejer nu at bygge en rigtig væg her for at adskille mod køkkenet, og så er planen at bygge en PAX garderobe her i stedet. Mit spørgsmål er, skal reglen flyttes 100mm fra skorstenen, eller er det okay som det er? Garderoben kommer slet ikke til at nå ind til skorstenen, så der skal det nok gå alligevel.
Gips bør desuden foretrækkes frem for spånplade mod reglerne, da det ikke er brandfarligt, går jeg udfra?
(Det er værd at bemærke, at skorstenen ikke bliver brugt i dag, fordi huset nu har jordvarme, men vi prøver alligevel at følge reglerne så godt som muligt)

Vi er i gang med at renovere og har fjernet et gammelt indbygget skab, som stod op ad skorstenen og en del af bagsiden af køkkenet (som I kan se på billedet). Vi overvejer nu at bygge en rigtig væg her for at adskille mod køkkenet, og så er planen at bygge en PAX garderobe her i stedet. Mit spørgsmål er, skal reglen flyttes 100mm fra skorstenen, eller er det okay som det er? Garderoben kommer slet ikke til at nå ind til skorstenen, så der skal det nok gå alligevel.
Gips bør desuden foretrækkes frem for spånplade mod reglerne, da det ikke er brandfarligt, går jeg udfra?
(Det er værd at bemærke, at skorstenen ikke bliver brugt i dag, fordi huset nu har jordvarme, men vi prøver alligevel at følge reglerne så godt som muligt)

Sæt stålregel nærmest skorstenen.FKARLSSON sagde:
Hej!
Vi er i gang med at renovere og fjernede et gammelt indbygget skab, der stod op ad skorstenen og en del af bagsiden af køkkenet (som I kan se på billedet). Tænkte nu at bygge en rigtig væg her for at afgrænse mod køkkenet og derefter er tanken at bygge et PAX skab her i stedet. Mit spørgsmål er, bør reglen flyttes ud 100mm fra skorstenen, eller er dette okay? Skabet vil ikke nå ind til skorstenen overhovedet, så der burde ikke være nogen problemer i hvert fald.
Gips bør desuden foretrækkes mod reglerne i stedet for fx spånplade, da det ikke er brandfarligt, antager jeg?
(Det er værd at bemærke, at skorstenen ikke bruges i dag, fordi huset har jordvarme, men vi forsøger alligevel at følge reglerne så godt som muligt)
[bild]
Det bør fungere at bare flytte reglen ~100mm antager jeg?
Overvejer at bare flytte reglen så ingenting er nærmere end 100mm til murstocken. Kan man lade 100mm gips "flyve" mellem sidste regel og murstocken tror du?wildeside sagde:
Klik her for at svare