For at få fastgørelse til skydedøre i skråtaget, hældning 35 grader, spekulerer jeg på, om det kan fungere med et antal kiler i loftet, som man derefter fastgør en liste imod.
Alternativet er jo at kløve en hel liste med den rette vinkel, 55 grader, og sætte op.
Hvilken er lettest? Hvordan ville I have gjort det? Jeg tror, at udfordringen er at få listen i vater, og det er måske lettere at få vater med en hel liste?

Som du selv foreslår, kløv en regel og skru den i glespanelen, brug en simpel laser, så bliver det lige og pænt. Har du ikke købt dørene allerede, så er det klogest at vente med det, til du kender den præcise højde.

Ja kløvet regel er nok nemmest. Har du ingen laser, så spænd en murarsnor, som du retter efter. Du vil sandsynligvis være nødt til at "skimre imellem" for at få det helt lige.

Ok, splittet regel.
Hvordan gør jeg med laser? Stående på gulvet med mål fra væg?

Dørene bliver nok egen konstruktion alt. bestilling (rammen) fra snedkeri.
Fyldningen bliver bambusmåtte :)

Elfa har et beslag til at montere deres skydedøre i skråtage. Måske kan du bestille nogle af dem for at montere dine døre på?
Se hvordan de ser ud her
Disse kan også justeres, så det er let at montere i vater.
//Tobben

tobben87 sagde:
Elfa har et beslag for at montere deres skydedøre i skråtag. Måske kan bestille nogle sådanne for at montere dine døre på?
Se hvordan de ser ud här
Disse kan også justeres, så det er let at montere i vater.
//Tobben
Det der så meget godt ud. Tak for tipset, skal kigge videre på det.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.